המשטרה החליטה היום (ה') להאריך את הגדרתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר - רמה 6, וכעת הוצמד לו מאבטח, ביתו מאובטח באופן הדוק וחבלנים סורקים את סביבתו מדי בוקר.
בהערכת מצב שקיימה המשטרה התקבלה ההחלטה - שבמסגרתה תוצמד לו ולביתו אבטחה אישית במשך כל היממה, וייעשה שימוש במערכות הגנה נוספות סביבו. מדובר בשימוש באמצעי האבטחה הגבוהים ביותר לאישים.
2 צפייה בגלריה
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
"לא מפחד מאף טרוריסט". דגן
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
כרוז של גדודי אל אקצא נגד יוסי דגן
כרוז של גדודי אל אקצא נגד יוסי דגן
"אנחנו ננקום". הכרוז שהופץ נגד דגן
זאת לאחר שחוליית הטרור "גוב האריות" הפיצה סרטון שבו משולבים קטעים מהלוויות מחבלי הארגון, שחוסלו על-ידי צה"ל, עם קטעי וידאו שבהם נראה ראש המועצה מסתתר יחד עם ילדים ואזרחים מאחורי רכב במהלך פיגוע הירי ליד איתמר שהתרחש לפני כשלושה חודשים.
הסרטון הצטרף לכרוז שהפיצה בעבר הזרוע הצבאית של הפת"ח, "גדודי חללי אל-אקצא", עם תמונותיו של דגן אוחז בנשק במהלך פיגוע הירי. בכרוז, שפורסם בין היתר בקבוצת התקשורת של ארגון פת"ח בשכם, סומנה כוונת ירי על ראשו, ונכתב בערבית "אלוהים בא אליהם משם, והטיל אימה בליבם. תטעמו קצת מהפחד, ואנחנו ננקום. זכרו היטב את מעשינו". כמו כן נכתבה בערבית השורה "אנחנו מחכים לך".
דגן הגיב להחלטת המשטרה ואמר: "אני לא מפחד מאף טרוריסט. ארגוני הטרור יכולים לקפוץ, ואנחנו נמשיך לפתח ולבנות את השומרון. שום איום של מחבלים שפלים לא ירתיע אותנו. נמשיך לדרוש יד חזקה ואפס סובלנות כלפי ארגוני הטרור ושולחיהם מהרשות הפלסטינית. טרור מנצחים בכוח ובנחישות".