2 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
"אתה ו-60 אלף כמוך לא מפחידים אותי, פחדן". חסן שעלאן
כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן הגיש אמש (שבת) תלונה בתחנת עירון הסמוכה לוואדי ערה, בגין איומים על חייו. שעלאן קיבל הודעות מאיימות מאלמוני, והמשטרה ליוותה אותו מביתו בבאקה אל-גרבייה אל התחנה, מחשש שיפגעו בו. בעבר נורו יריות לעבר ביתו של שעלאן, ומטען חבלה התפוצץ בבית לפני שעבר לגור בו.
אמש קיבל שעלאן הודעות למכשיר הטלפון שלו שבהן נכתב: "חסן, מה איתך? אין לך מה לעשות, רק לכתוב על הנושא הזה. עד מתי? משלמים לך כסף כדי שתכתוב. באנו אליך בטוב, ולא עזר. באיזו שפה אתה רוצה שנדבר איתך? השיחה הזו בינינו, אבל אם תמשיך לכתוב בפייסבוק שלך, יהיה לך איתנו דיבור אחר. מי ששילם לך כסף, נשלם יותר כסף כדי להשתיק אותך, ותבין את המסר לבד". שעלאן ביקש לדעת מי מאיים עליו, וזה השיב: "אתה לא צריך לדעת". בהודעה קולית שעלאן השיב לו: "אתה ושכמותך לא מפחידים אותי".
2 צפייה בגלריה
 הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
 הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
(צילום: יריב כץ)
שעלאן אמר כי מדובר "באיום חמור מאוד, שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה. אולי באמת ירצחו אותי כמו שרצחו אחרים". לדבריו, "האלמוני אמר לי שהוא מאיים עליי בגלל שכתבתי על נושא מסוים בחשבון הפייסבוק שלי, אבל אני לא יודע מי עומד מאחורי האיומים האלה, שמהווים סכנה לא רק כלפיי אלא גם כלפי בני משפחתי. הילדים שלי לא הלכו לבית הספר היום כי פחדו. הם לא ישנו כל הלילה, ושאלו אם ירו לעבר הבית שלנו כמו לפני שנה".
לדבריו, "לפני חודשיים הגשתי תלונה בגין איום נוסף שקיבלתי בהודעה פרטית בפייסבוק, ולא הייתה התקדמות בחקירה למרות שהחשבון המאיים עדיין פעיל. אם האיום היה כלפי בכיר בממשלה או במשטרה, היינו רואים תוצאה אחרת ומעצרים". הוא אמר כי הוא "מעדיף שהתיק יועבר ליחידת להב 433, שאולי יגיעו למאיימים. אני לא אופתע אם ירצחו אותי, והמשטרה תהיה אחראית לכל מה שיקרה לי ולבני משפחתי".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות הגשת התלונה, נפתחה חקירה".
בשנת 2020 שעלאן קיבל איומים על חייו על רקע הסיקור העיתונאי שלו בעניין האלימות, הפשיעה והרציחות בחברה הערבית, ובין היתר קיבל שיחות טלפון והודעות מאיימות. ביוני 2021 ירו שני רעולי פנים עשרות כדורים אל ביתו ואל מכוניתו בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו (4) ובתו (13) ששהו בחדרם. הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכוש.
שבועיים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בביתו החדש של שעלאן בבאקה אל גרבייה. המטען גרם לנזק בקומה הראשונה והשנייה בבית. שעלאן ומשפחתו לא שהו בבית ולא היו נפגעים.