פעילים מכל קצוות הקשת הפוליטית נפגשו באחרונה עם מספר פוליטיקאים בעבר ובהווה, על מנת להביא למה שהם מכנים "תיקון המערכת הפוליטית בישראל". הפעילים, מתנועת "תיקון 2024", קוראים לקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה ולקבוע מועד מוסכם לבחירות.
2 צפייה בגלריה
תיקון 2024
תיקון 2024
בקרוב: צעדה על כביש 1. תיקון 2024
(צילום: דוד שרז)
2 צפייה בגלריה
תיקון 2024
תיקון 2024
במפגש עם ח"כ רוטמן. תיקון 2024
(צילום: דוד שרז)
לטענת התנועה, חלק מהפגישות דיסקרטיות אולם כמה מהן פורסמו, כמו פגישות שהם קיימו עם שקמה ברסלר, שמחה רוטמן, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, חברי הכנסת מתן כהנא, ולדימיר בליאק ואחרים. לטענתם, המשתתפים בפגישות הסכימו שצריך שינוי עמוק, אך "אף אחד מהם לא הסכים לתת את תמיכתו המלאה לכל סעיפי 'מתווה התיקון'", למעט ח"כ מתן כהנא.
אתמול הודיעו ראשי התנועה כי יחלו בשורה של פעולות, הראשונה שבהן היא צעדה של 12 ק"מ על כביש מספר 1. "אם חברי הכנסת וההנהגה הפוליטית לא יראו רצינות במהלך השבוע הקרוב - ייצאו אלפי מילואימניקים לצעדה בהתאם לחוק על כביש 1 ויזכירו להנהגה את חובתה לשמור על ישראל", אמרו בתנועה.
מובילי התארגנות המילואימניקים "תיקון 2024'" שהוקמה לפני מספר שבועות על ידי מילואימניקים ומילואימניקיות שחזרו משירות מילואים פעיל פרסמו לפני כשבוע את "מתווה התיקון". המתווה קורא לכלל סיעות האופוזיציה הציוניות להצטרף מיידית לממשלת החירום, כאשר במהלך מושב החורף תודיע הכנסת על תאריך לבחירות שיתקיימו במהלך השנה הקרובה. עוד דורשים המילואימניקים להקים לאחר הבחירות ממשלת תיקון רחבה על בסיס שותפות של שלוש המפלגות הגדולות ומפלגות נוספות שיסכימו על הקווים המרכזיים של הממשלה.