עומר לרר (63), תושב בית חנניה, הוא הטייס שנהרג הבוקר (שלישי) בהתרסקות מסוק קל בשטח חקלאי פתוח, סמוך לשכונת קריית השרון בנתניה. "הוא היה איש משפחה מדהים ובעל אישיות יוצאת דופן", ספדו לו חבריו, "אנחנו לא קולטים את האסון הנוראי שפקד אותנו בערב החג".
לרר, בן היישוב עומר במקור וטייס אל על ותיק במטוס בואינג 787 דרימליינר, נהרג לאחר שהמסוק שבו היה פגע ככל הנראה בכבל חשמל - והתרסק. מדובר במסוק נוסעים אזרחי מדגם רובינזון של חברת כים ניר, הפועל משדה התעופה הרצליה.
5 צפייה בגלריה
עומר לרר ז"ל
עומר לרר ז"ל
היה הרפתקן". עומר לרר
אביב קדשאי, חברו הקרוב של לרר, ספד לו: "מדובר באסון כבד שלא נקלט. הוא היה חבר טוב, אבא של כולנו - זו אבדה גדולה. הוא בנה עשרות מטוסים, היה טייס עתיר ידע ומנוסה. לא חששנו שיקרה לו משהו". לדבריו, "הגעתי לשטח הבוקר וראיתי את המסוק מונח בשדה חיטה על קו מתח גבוה. אנחנו לא יודעים מה קרה, החוט נקרע והתלפף במסוק. בבוקר עוד הספקתי לשוחח איתו, קשה לנו להאמין שאיש המשפחה המדהים הזה לא כאן עוד".
מודי גולן ואמיר בטצייג, חברי ילדות של לרר, הוסיפו: "היינו סומכים עליו בעיניים עצומות בכל דבר. תמיד סייע ועזר, אנחנו לא מעכלים שהוא לא איתנו. איבדנו חבר שאיחד את כולם. מדובר באדם שהכיר את כל ארץ ישראל ואין פינה שלא אהב בה. הוא היה מלח הארץ. אנחנו לא קולטים את האסון הנוראי שפקד אותנו בערב החג, זה בלתי נתפס. היה לנו חבר בעל אישיות יוצאת דופן, אנחנו כואבים והמומים. נעזור לאשתו ענבל ולילדים".

איגוד הטייסים הישראלי (Isralpa) מסר: "צער עצום נפל עלינו בתדהמה. ליבנו עם משפחתו היקרה. עומר היה איש מקסים ונעים הליכות, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו שהטיס אין ספור כלי טיס שונים. הוא היווה מודל לחיקוי והשראה והלך מאיתנו בטרם עת".
"מדובר בבחור משוגע לטיס, מטיס הכול ומאוד מוכשר", סיפר ראש מועצת עומר פיני בדש, "הוא היה הרפתקן טיסה, בעל מטוסי אולטרה לייט, בין היתר. יש לו הרבה מאוד שעות טיסה, אני בשוק שזה קרה". גם במושב בית חנניה הביעו צער רב על המקרה ואמרו כי לרר היה "טייס ותיק ומנוסה".
5 צפייה בגלריה
זירת התרסקות המסוק
זירת התרסקות המסוק
זירת ההתרסקות בשרון
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
זירת התרסקות המסוק
זירת התרסקות המסוק
(צילום: יאיר שגיא)
לרר, אב לארבעה - תאומים בני 30 שאחד מהם הוא טייס, חניך בקורס טיס בן 18 ותלמידת תיכון בת 17 - שרד לפני כעשר שנים נחיתת חירום של מטוס קל מדגם פייפר סמוך לאור עקיבא, בשל תקלת מנוע. אביו, שהיה טייס אזרחי, נהרג בתאונת דרכים באפריקה.
בשעה 09:22 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על התרסקות המסוק. המשטרה פתחה בסריקות אחרי קבלת הדיווח ואיתרה את המסוק עם כוחות החירום וההצלה שהוזעקו למקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ללרר, שהיה מחוסר הכרה, ובהמשך קבעו את מותו.
המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות ההתרסקות וחוקר תאונות אוויריות זומן למקום. דיווח על התקרית הועבר לרשות התעופה האזרחית, וצוותים מטעמה הגיעו לזירת התאונה. המסוק הועבר לבדיקות כדי לוודא כאמור את סיבת ההתרסקות.