השר במשרד המשפטים דוד אמסלם תקף הערב (שני) במליאת הכנסת את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה על כך שאינה פועלת לעצור את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שקרא בימים האחרונים למרי אזרחי במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית.
1 צפייה בגלריה
דודי אמסלם במליאת הכנסת
דודי אמסלם במליאת הכנסת
אמסלם במליאת הכנסת, היום
(צילום: רפי קוץ)
"שומעים את ברק, בן אדם בגיל 80 כבר התחיל לאבד באמת את המציאות. אומר בטלוויזיה שצריך לצאת למרי אזרחי. שואל אותו הכתב 'מה אתה מתכוון', אומר ברק רבותיי לא לשלם מיסים, לחסום את כל הרחובות, לסגור את שדה התעופה, להשבית את כל המשק ואני גם לא רוצה לספר לכם על כל התוכניות. אני בשוק איך היועצת המשפטית לממשלה, הרועצת של גדעון סער, האישה מטעם שלדעתי לא יכולה יועמ"שית במחלקת החניה בעיריית ירושלים, לא שולחת עכשיו את המשטרה לעצור את האיש הזה", אמר השר אמסלם.
הוא הוסיף: "תמיד אני אומר, אחרי הברקים באים הרעמים. שני אנשים שצריכים לשבת לטעמי בבית סוהר גם אהרן ברק וגם אהוד ברק, שמסיתים את כל מדינת ישראל, מסיתים מהפכה, מסיתים לכאוס. איך הם יושבים בבית? אני לא מצליח להבין. אני לא מדבר על החבר של הפדופיל שביקר אצלו בבית 30 פעם, אני לא מדבר על זה שהוא היה שר הביטחון אשתו הוציאה כרטיסי ביקור להיות המאכערית שלו, אני לא מדבר איתך שנחת אצלו בחשבון 10 מיליון שקל ואף אחד לא יודע עד היום ממה עשה עבודה מחקרית וקרן שמחלקת מלגות. אלה האנשים לא רואים בנו כאנשים לגיטימיים ולכן לא אכפת להם להחריב את המדינה".
אמסלם, נזכיר, קיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר תיק נוסף מלבד שלל התיקים שקיבל כשהצטרף לממשלה - השר לאנרגיה אטומית. מלבד שר במשרד המשפטים, אמסלם מכהן גם כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה בכנסת.
בדיון שהתקיים במליאת הכנסת מוקדם יותר גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את אהוד ברק ואת הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, וכינה אותם "פנסיונרים משועממים" ו"אנרכיסטים". לדברי סמוטריץ', "זו הבעיה עם פנסיונרים משועממים. יש להם יופי של פנסיה אבל בזה הם מתעסקים. אתם (האופוזיציה - ס"ח) הראשונים שצריכים להתנגד לאנרכיסט המטורלל הזה שקורא למרי אזרחי. אתם הראשונים שהייתם צריכים להתנער מחבורת אולמרט, ברק, חלוץ. מי שקורא למרי אזרחי ומלחמת אחים, אוי לו שמי שזו דמותו".
הוא הוסיף: "זה מפתיע אותי שאתם לא מתנערים מאנרכיסטים שקוראים לאלימות ברחובות, קוראים לסרבנות. אתם צריכים להתנער ולהגיד 'אנחנו לא חלק מהם'. ננהל מחלוקת נוקבת, אבל נפרק את המדינה וניתן לרודן הזה (איראן - ס"ח) להשמיד אותנו?".