כל חייה היא פעלה למען השלום, למען שיתוף הפעולה בין יהודים וערבים. הלילה, לאחר 38 ימים שהוגדרה כנעדרת, זוהתה גופתה של ויויאן סילבר (74), שנרצחה בטבח ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס.
סילבר, שנרצחה בקיבוץ בארי, ייסדה בין היתר את תנועת "נשים עושות שלום" ואת הארגון הערבי-יהודי "אג'יק-מכון הנגב", והייתה חברת הנהלה ב"בצלם".
2 צפייה בגלריה
ויויאן סילבר מבארי שנרצחה במתקפת הטרור של חמאס
ויויאן סילבר מבארי שנרצחה במתקפת הטרור של חמאס
"מעמודי התווך של החברה האזרחית בארץ". ויויאן סילבר
ב"אג'יק" פרסמו הלילה הודעה בעמוד הפייסבוק שלהם ובה כתבו: "הארגון אבל ומרכין ראשו עם קבלת הבשורה הקשה כי אותרה גופתה של ויויאן סילבר והיא איננה בין החיים. התפללנו לסוף אחר במשך 38 ימים, מרגע שנותק עמה הקשר ביום שבת הנוראי של ה-7 באוקטובר".
הם כתבו כי סילבר "ייסדה את אג'יק ובמשך שנים רבות הייתה למנכ"לית שותפה בארגון. היא ליוותה את הארגון ואת פועלו גם לאחר שעזבה והייתה חברת הוועד המנהל שלו ופעילה בו עד יומה האחרון. היא הייתה אשת שלום ופעלה להשיגו באינספור דרכים. אנו שולחים תנחומים למשפחתה, לחבריה ולמכריה, ומבטיחים להמשיך את דרכה לשותפות ערבית-יהודית שוויונית וצודקת".
2 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבות בארי
קיבוץ בארי, אחרי הטבח
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
הפעיל החברתי פרופ' אורן יפתחאל ספד לה בעמוד הפייסבוק שלו: "אשר יגורנו בא - זוהתה גופתה של ויויאן סילבר שנרצחה בידי מחבלי חמאס בקיבוץ בארי. ויויאן הייתה מעמודי התווך של החברה האזרחית בנגב ובארץ - אשת צדק, שוויון יהודי-ערבי ומעל הכול שלום. הייתה לי הזכות לעבוד איתה רבות - באג'יק, בבצלם ובפעילות ארגוני השלום. אובדן ענק. נחסר אותה כל יום. יהיה זכרה ברוך".
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר סיפרה חברתה הוותיקה גדיר האני, מהנהגת בתנועת "עומדים ביחד", כי ביקרה בביתה של סילבר בבארי עשרות פעמים. "באותו יום היא כתבה בקבוצת וואטסאפ משותפת שהחמאסניקים נמצאים אצלה בתוך הבית. כתבתי לה, 'אני מצטערת שאני לא לידך ויכולה לעזור'".
בתנועת "נשים עושות שלום" ספדו לסילבר ואמר: "כל חייה היתה ויויאן פעילה חברתית למען קידום נשים וקידום שלום. ויויאן היתה ממייסדות תנועת 'נשים עושות שלום' ופעילה מרכזית בה מאז הקמתה בשנת 2014. בנוסף כיהנה כמנכ"לית משותפת ב'אג'יק' – מכון הנגב לאסטרטגיות שלום ופיתוח, הייתה חברת הנהלה של 'בצלם' והתנדבה בארגון 'בדרך להחלמה', במסגרתו ליוותה חולי סרטן מרצועת עזה לבתי החולים בישראל.
'די. אי אפשר יותר להמשיך בלי אופק מדיני', אמרה לפני כמה שנים בעצרת שלנו של 'נשים עושות שלום'. 'אי אפשר לקבל כשגרה מבצעים ומלחמות שמביאים רק הרג, הרס וכאב, ולפגיעה של גוף ונפש'. אנו קוראות לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט - גלו את האומץ הנדרש להוביל חלופות מדיניות, אשר יביאו לנו שקט וביטחון. אנו קוראות לאחיותינו הפלסטיניות בעזה: הצטרפו אלינו וקיראו למנהיגים שלכן - די. הטרור לא מיטיב עם אף אחד, גם לכן מגיע שקט וביטחון".