2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
בדרך להפוך לבירת הימורים? אילת
(צילום: דורון ניסים, רט"ג)
האם אילת בדרך להפוך לבירת ההימורים החוקיים בחסות רכבת ישראל? הצעה כזו הגיעה לאחרונה למשרד התחבורה, כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". גורמים בכירים במשרד התחבורה אישרו כי אילי הון מתחום ההימורים פנו לשרת התחבורה מירי רגב והציעו לממן את סלילת קו הרכבת מבאר שבע לאילת, בתמורה להפיכת ההימורים לחוקיים בעיר הדרומית. רגב בעצמה אישרה אמש (ראשון) את הפרטים.
אחת ההבטחות הראשונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כניסתו לתפקיד מחדש, הייתה סלילת קו רכבת בין קריית שמונה לאילת. המרכיב העיקרי של ההבטחה הוא סלילת קו בין באר שבע לעיר הדרומית במדינה, מקטע שעלות הקמתו היא מאות מיליוני שקלים. על אף הבטחה זו, בתקציב המדינה הנוכחי אין תקציב המוקצה לעניין.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב בצפון
מירי רגב בצפון
רכבת לאילת תמורת הפיכת הימורים לחוקיים? השרה רגב
(צילום: אפי שריר)
בעבר פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי על פי תוכניותיה של רגב, קו זה יוקם בעזרת כספים מהסכמים בינלאומיים בנוגע לרכבת השלום (קו רכבת שיחבר בין איחוד האמירויות וישראל), או בעזרת שיטת הבנייה B.0.T, שלפיה חברה שתיבחר תקים את המסילה, תתפעל אותה ולאחר מספר עשורים תעביר את הפעלתה חזרה למדינה, בדומה לאופן סלילת כביש 6.
אולם כאמור ייתכן ונמצאה דרך נוספת למימון סלילת הקו. גורמים בכירים במשרד התחבורה אישרו בשבועות האחרונים כי מספר אילי הון מתחום ההימורים מארה"ב ומאירופה הציעו לממן את סלילתו. בנוסף, אילי ההון המדוברים הציעו כחלק מהמהלך לעזור כלכלית בהרחבת שדה התעופה רמון, תוך שהם מבקשים ליצור בו שטח למטוסים פרטיים.
על פי הגורם שאישר את הפרטים, "ברור לכולם שפתיחת בתי הימורים באילת יכולה להביא לישראל הרבה תיירות חוץ עשירה ומגוונת. במיוחד מהנסיכויות שבהן נוהגים עשירי המדינות לנסוע לאירופה להמר, ועכשיו תהיה להם אפשרות קרובה יותר".
רגב כאמור אישרה אמש הפרטים ובלשכתה עדכנו כי "אכן הגיעו לשרה פניות רבות להקמת קזינו באילת, אשר יביאו לפיתוח הרכבת המדוברת בין באר שבע לאילת". יצוין כי המקטע המתוכנן בין באר שבע לאילת כבר אושר על ידי ארגונים ירוקים, והוא יכלול ארבע מנהרות וארבעה מעברים עילאיים לבעלי חיים שמחיר כל אחת ואחד מהם מוערך בכ-25 מיליון שקלים.