1 צפייה בגלריה
הרכב שנתפס
הרכב שנתפס
רכב היוקרה שנתפס בפשיטה
(צילום: דוברות המשטרה )
בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, המשטרה עצרה הבוקר (יום רביעי) שלושה חשודים בסחיטת דמי חסות מבעלי עסקים וקבלני בניין באזור הצפון, באמצעות כפייה של שירותי שמירה.
החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, יחד עם משרד הכלכלה, זרוע העבודה ויחידת חקירות מכס ומע"מ ברשות המיסים. על פי החשד, עבריינים מהחברה הערבית הפעילו חברת שמירה, וכפו על קבלני בניין ובעלי עסקים לשכור את שירותיהם באתרי בנייה, תוך סחיטת דמי חסות וזריעת פחד בקרב הקבלנים ועובדיהם.
עסקי החברה תפחו מבחינה כלכלית באופן משמעותי בשנים האחרונות, בעקבות פעילותם של העבריינים, המשתייכים לארגוני פשיעה מצפון הארץ. במהלך החקירה עלה כי החשודים עסקו גם בעבירות מס, מרמה והלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות בפעילות חברת השמירה.
עם המעבר לחקירה גלויה, היום בשעות הבוקר המוקדמות פשטו שוטרים מהיאל"כ על בתיהם ועסקיהם של שלושה חשודים, בהם בעל חברת השמירה, באזור הכפרים סאג'ור, כפר מנדא, ביר אל מכסור ובסמת טבעון. במהלך החיפושים נעצרו שלושת החשודים ונתפסו רכב יוקרה ומסמכים רבים, ובהמשך צפויים להיחקר חשודים נוספים.
מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול לחשיפה וגילוי של עבירות פשיעה חמורות, במטרה לחקור ולהביא את העבריינים לדין".