1 צפייה בגלריה
(צילום: תומריקו)
עשרות חיילים מבסיס ההכשרה של ההגנה האווירית בדרום נשלחו אמש (שבת) למנוחה בבסיס לאחר שחשו ברע ונבדקו רפואית, כתוצאה מהתפרצות של תחלואת מעיים. מטבח הבסיס נסגר עד לסיום בדיקתו. במקביל, כ-40 חיילים מבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל ליד ערד התלוננו על שלשולים וטופלו רפואית בבסיס.
דובר צה"ל התייחס לתקרית בבסיס ההכשרה של ההגנה האווירית בדרום, ומסר: "כלל החיילים שחשו ברע נבדקו על ידי צוותי הרפואה ונשלחו למנוחה בחדרם. מקור התחלואה נמצא בבדיקה. מטבח הבסיס נסגר עד לסיום הבדיקה ואישור גורמי הרפואה להחזירו לפעילות. הבסיס מספק פתרונות תזונה חלופיים למשרתים".
בהתייחס לחיילים מבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל, נמסר: "החיילים קיבלו מענה רפואי בהתאם למצבם ונשלחו למנוחה בחדריהם. הבעיה מוכרת למפקדים הבכירים והיא תטופל באופן מקיף ומערכתי. בשנה האחרונה בוצעו מספר רב של ביקורות בבא"ח נח"ל, שמהן הופקו לקחים שונים בתחום המזון והרפואה ביחידה. בעקבות האירוע האחרון, יבוצעו ביקורות נוספות והטיפול יימשך.
"צה"ל פועל כל העת על מנת לדאוג לרווחת חייליו ומתחקר כל אירוע מסוג זו לעומקו. בשנה האחרונה אוחדו מטבחי בא"ח נח"ל ושופץ המטבח המרכזי. במהלך השבת נלקחו דגימות מזון שיישלחו למעבדת מזון, חודדו נהלי הניקיון וההיגיינה לכל החיילים והמפקדים, נערך מסדר ניקיון יסודי בשירותים ובמטבח הבסיס ונאספו נתונים על מנת לבצע חקירה אפידמיולוגית".