1 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ'
אלוביץ' בבית המשפט בדיונים בתיק 4000
(צילום: עמית שאבי )
שאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בחברת בזק, תובע כמה חברות ביטוח ביותר מ-14 מיליון שקל בדרישה שיממנו את הוצאותיו המשפטיות בפרשות השונות שבהן הוא מעורב, ובכללן בתיק 4000 שמייחס לו בין היתר מתן שוחד.
לפי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין שלום סביון וחיים קליר, אלוביץ' דורש את הכסף ממנורה, הפניקס, מגדל וחברה נוספת בגין תגמולי ביטול, אכיפת חוזה, פיצויים על הפרת חוזה ועוד. הוא גם דורש שיממנו אגרת בית משפט בסכום של 350 אלף שקל.
חלוקת התשלומים שאותם דורש אלוביץ': 800 אלף שקל הוצאות עד לשימוע וכתב אישום, 1.1 מיליון שקל הוצאות עבור הליך השימוע, 10 מיליון שקל להליכים הפליליים "מכאן ואילך" ושני מיליון שקל מע"מ. עד כה, לדבריו, הוא שילם הוצאו משפטיות בסך כולל של 4,681,921 שקל.
פרט למשפט בבית המשפט המחוזי בירושלים שבו הוא מואשם כי נתן שוחד לראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מעורב אלוביץ' גם ב"פרשת בזק" בעבירות של ניירות ערך. משפט זה מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בתביעה נגד חברות הביטוח מפרט אלוביץ' את תקופתו כיו"ר דירקטוריון בזק ונושא משרה, יו"ר דירקטוריון וואלה תקשורת, דירקטור בחברת יורוקום ועוד. לפי התביעה, על מנת להגן על עצמו ולממש את זכותו החוקתית, הוא פנה לייצוג משפטי וסיוע בתשלום שכר טרחת עורך דין.
אלוביץ' מציין בין היתר כי הוא נזקק לעורכי דין שייצגו אותו וייעצו לו לגבי זכויות בשלב החקירה, ייצוג בבית משפט, דיוני מעצר, פגישות במשטרה, הכנות לשימוע ועוד.
חומר החקירה לגביו הוא מסביר בהיקף גדול מאד, ועורכי הדין למדו, עיבדו, הצליבו ועוד את החומרים - דבר שלקח שעות עבודה רבות. אלוביץ' מדגיש שהוא מכחיש בכל הפרשות את כל המיוחס לו "מכול וכול".
לדבריו, "פוליסות הביטוח נועדו לבטח הוצאות משפטיות בגין הליכים שקשורים לאחריותו כדירקטור ונושאי משרה כולל חקירות של גופי המדינה, ללא תלות בתוצאות ההליכים". לכן הוא מבקש שהחברות יממנו את הסכום הנדרש.
במשפט בתיק 4000 מייצג את אלוביץ' עו"ד ז'ק חן.