אור, קצין תקשוב בגדוד 17 ששלושה לוחמים בו ירו למוות בחטופים בשג'אעיה, פרסם בצהריים (יום שני) פוסט באינסטגרם שבו מחה על "משפט שדה" שמבצעים בהם לדבריו.
2 צפייה בגלריה
הקצין שלוחמיו ירו בחטופים
הקצין שלוחמיו ירו בחטופים
התמונה שהעלה הקצין בפוסט
"החיילים אינם הכתובת, הדרג הצבאי אינו הכתובת כרגע", כתב הקצין. "כולנו עושים את המקסימום, תאונות קורות וישנם מחדלים וראוי וצריך שיטופלו בהתאם - אבל בואו לא נשכח את הלוחמים שלנו, שעדיין שם ונלחמים בשביל כולנו יום ולילה, כשהציבור בחוץ מבצע בהם משפט שדה. מגיע להם גב ותמיכה במיוחד ברגעים הקשה הללו".
"לפני שאתם מטיחים האשמות, זאת מלחמה, זה כואב ועצוב לכולם. נהרגים כל יום הטובים מאנשינו, כולנו בכל ליבנו עם משפחות החטופים ואין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים".
הקצין הדגיש שהפוסט משקף את דעתו בלבד ולא את עמדת צה"ל, והסביר כי אותם לוחמים יצאו לקורס פיקוד, "לא ראו בית מעל 80 יום", וחלקם סגרו שבת לפני 7 באוקטובר כי היו עסוקים "בלהגן עלינו ביהודה ושומרון".
לדבריו, "מדובר באותם לוחמים שהופכים כל אבן בעזה על מנת להשיב את החטופים ולהסיר את האיום הטרור מעלינו. מדובר באותם לוחמים שלא מדברים על הקושי והגעגוע לרגע ועושים הכל באמת הכל מתוך תחושת שליחות ומחויבות לעם ישראל. מדובר באותם לוחמים שישנים בהריסות ומתעוררים לקול ירי קליעים ופגזים בכל יום תוך סיכון תמידי של חייהם, למען כלל אזרחי המדינה. מדובר באותם לוחמים שחבריהם למסלול ולשירות חירפו את נפשם בקו המוצבים בעזה ב-7 באוקטובר לטובת ביטחון הציבור. מדובר במפקדים שעומדים בקו הכי קדמי שיש יחד עם פקודיהם, יחידה שבה 'פיקוד מלפנים' זה ערך עליון".
2 צפייה בגלריה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה ז"ל
כזכור, ביום שישי האחרון הותר לפרסום כי החטופים אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה ז"ל נורו למוות בשוגג בשכונת שג'אעיה על ידי חיילי צה"ל למרות שאחד מהם נופף בדגל לבן. השלושה שנחטפו ב-7.10 מעוטף עזה, נמלטו משוביהם והסתתרו במבנה בו הציבו שלטים עליהם כתבו "3 חטופים" ו"הצילו!".
הם יצאו החוצה ללא חולצה ולמרות הדגל הלבן, נחשדו בטעות כמחבלים ושניים מהם נורו למוות. החטוף השלישי ברח למבנה וכשהתבקש לצאת ממנו, ויצא אל גרם המדרגות, הוא נורה למוות.
בתחקיר ראשוני שערך צה"ל נקבע כי הירי בוצע בניגוד חמור להוראות הפתיחה באש. בשיחה שערך הרמטכ"ל הרצי הלוי עם הלוחמים ברצועת עזה, הוא הבהיר להם כי ניתן היה למנוע את האירוע הזה. "אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו, הרי מה, למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות - לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף והשבת החטופים. אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות. ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב, ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע, מה, אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא".