גרמן רוז'קוב סימיונוב, תושב קייב ואביו של סגן גרמן רוז'קוב ז"ל שנפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה במרץ 2002 - הגיע היום (רביעי) לישראל. זאת לאחר שנמלט לקישינב מבירת אוקראינה, שם נותר ללא קורת גג אחרי שביתו הופצץ על ידי הכוחות הרוסיים, ומבירת מולדובה הגיע ארצה.
"התקדמות משמעותית במו"מ"; נאט"ו: "פוטין כבר לא ישיג את מטרות המלחמה"
את פניו של רוז'קוב קיבלו נציגי משרד הביטחון והסוכנות היהודית בטקס קבלת פנים מיוחד, שבו השתתף גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שליווה את האב השכול ארצה במסגרת משלחת סיוע של השומרון, שיצאה לפני כשבוע לגבול אוקראינה-רומניה.
3 צפייה בגלריה
יוסי דגן וגרמן רוז'קוב
יוסי דגן וגרמן רוז'קוב
"העולם כבר לא יחזור להיות כמו שהיה". גרמן רוז'קוב
(צילום: מועצת שומרון)
"היום שבו נאלצתי לעזוב את הבית בקייב זה בדיוק התאריך שבו נפל בני", אמר. "אני מאוד מודה לכולם. ברגעים אלה אני מגיש את הבקשה לעשות עלייה לישראל יחד עם בת זוגתי. אני איש מבוגר וכבר ראיתי מלחמות. אני חושב שבסוף יהיה שלום בין המדינות, זה לא יהיה פשוט, אבל העולם כבר לא יחזור להיות כמו שהיה. אוקראינה תנצח".
רוז'קוב הוא אביו של סגן גרמן רוז'קוב, שנהרג במרץ 2002 בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה מלבנון שחדרו לאזור קיבוץ חניתה שבגליל המערבי. סגן גרמן הסתער על המחבלים ונהרג ביחד עם עוד חמישה אזרחים. על פעילותו זכה לציון לשבח.
3 צפייה בגלריה
סגן גרמן רוז'קוב ז"ל
סגן גרמן רוז'קוב ז"ל
הבן שנפל בקרב, והאב שעולה ארצה במהלך המלחמה
(צילום: מועצת שומרון, אתר יזכור )
"הכרתי את גרמן ז"ל בשירותו הצבאי כקצין מצטיין שהגן על תושבי השומרון", אמר בקבלת הפנים ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "הוא היה גיבור ישראל. הבן שלך שמר על תושבי השומרון וכל העם - לעולם לא תהיה יותר לבד. ברוכים הבאים הביתה. זו סגירת מעגל מרגשת מאוד והכרת טובה לאדם שהקריב את נשמתו בשביל ביטחונה של מדינת ישראל. אני שמח שזכינו לסייע לאביו להגיע לארץ ולהינצל מהמראות הקשים שיש בימים אלו באוקראינה".
לחילוצו של רוז'קוב סייע יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, שנרתם לעניין ביחד עם אנשי הסוכנות היהודית ומשרד הביטחון, במטרה לעזור לגרמן להביאו ארצה בהקדם. בשלב הראשון הוא ישוכן בבית מלון בנתניה, ולאחר מכן יעבור להתגורר ביישוב שקד שבצפון השומרון. בימים הקרובים יוסדר הליך קליטתו ותשלום התגמולים להם זכאי מתוקף היותו אב שכול.
3 צפייה בגלריה
יוסי דגן וגרמן רוז'קוב
יוסי דגן וגרמן רוז'קוב
" הבן שלך היה גיבור ישראל, לעולם לא תהיה יותר לבד". יוסי דגן וגרמן רוז'קוב
(צילום: מועצת שומרון)
"חיבוק גדול מירושלים בשם כל העם היהודי", אמר חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית. "הסוכנות היהודית מובילה את אחד ממבצעי העלייה הגדולים של השנים האחרונות ומבצעת פעולות הרואיות למען חילוץ היהודים מאזורי הלחימה. למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפי בניה שנפלו בקרב. החובה הזאת היא זכות ענקית שכולנו בסוכנות היהודית נפעל לממשה".
"הבאת גרמן לישראל הינה חלק מהחוב והדאגה שלנו למשפחות השכולות בכל נקודה בגלובוס", נמסר מאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון. "אנחנו פועלים בעין רואה, אוזן קשבת ולב מבין, ונסייע לכל משפחה שתיקלע למצוקה בכל דרך המתאפשרת". רותי פינק, מנהלת מחוז מרכז באגף, הזמינה את רוז'קוב להגיע לאתר ההנצחה בהר הרצל בירושלים.
בשנת 2017 יצרה לודמילה, אמו של גרמן ז"ל, תקדים במדינת ישראל כאשר ביקשה לשאוב זרע מגופת בנה כדי שתהיה לו המשכיות. 15 שנים לאחר מותו נולדה בתו של גרמן, גל ורוניקה, והיא מתגוררת עם סבתה בקריית שמונה. גרמן האב אמר כי הוא מקווה לפגוש לראשונה את נכדתו בישראל.