צה"ל הודיע אמש (יום ג') כי לוחמים ירו לעבר שלושה חשודים שהשליכו לעברם בקבוקי תבערה במהלך פעילות שגרתית סמוך לכפר מג'דל שבאזור השומרון. לפי דובר צה"ל "זוהתה פגיעה", כלומר הפלסטינים החשודים נפצעו מהירי של הכוח. הלוחמים עצמם לא נפגעו בתקרית, ופתחו בסריקות באזור אחר החשודים.
2 צפייה בגלריה
שיתוף פעולה בין צה"ל, שב"כ ומג"ב שהוביל למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה והעמקים
שיתוף פעולה בין צה"ל, שב"כ ומג"ב שהוביל למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה והעמקים
לוחם צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון, ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
התקרית במג'דל מגיעה שעות לאחר שאתמול בצהריים בוצע ירי לעבר בתים בהתנחלות שקד שבצפון השומרון. פגיעות זוהו בשני בתים, אך לא היו נפגעים. גם אז צה"ל פתח בסריקות. אחד הבתים שנפגעו בשקד הוא של משפחת חסיד, ששהו בבית בזמן הירי – ובנס לא נפגעו.
"לפתע שמענו מטח יריות והרגשנו פגיעה בבית", סיפר אבי המשפחה אריאל חסיד. "התחושות מאוד קשות, ילדים מפוחדים. שמענו צרור מטורף. ישבתי עם הלפטופ מאחורי הקיר שאליו בוצע הירי. שמעתי את הבום חזק, תיארתי לעצמי שאנחנו ממש מוקפים, והמחבל ממש בתוך היישוב, זה ממש לא נורמלי. תחושות קשות מאוד".

2 צפייה בגלריה
היישוב שקד
היישוב שקד
הנזק לאחד הבתים שלעברם בוצע ירי בשקד
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
יו"ר ההתנחלות חי שמולביץ' אמר: "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לירי בלתי פוסק, מהכפרים השכנים, אם לכיוון היישוב, ואם ירי פרוע כל ערב, וערב. התושבים כבר לצערי מרגישים לא בטוחים, הגענו למצב שפשוט אי אפשר לקבל את זה".
בתוך כך, אמש הודיעה המשטרה כי במסגרת פעילות משותפת של לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, שירות הביטחון הכללי וחטיבה מרחבית שומרון, עצרו כוחות הביטחון צעיר בשם סוהייב אשתייה, שמשתייך על פי החשד לחוליית הטרור "גוב האריות" שפועלת באזור שכם. הלוחמים, כך נמסר, פשטו באור יום על חנות בכפר סאלם ועצרו את המבוקש. הוא הועבר לחקירת שב"כ.