מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נחת היום בישראל, בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה, ונפגש כעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהיה בשבוע שעבר בביקור באירופה, רצה לבוא לארץ עם בלינקן - אבל בישראל דווקא הסתייגו, ואמרו לו שזה לא הזמן המתאים.
בכל מקרה, אין הדבר אומר שזלנסקי לא יגיע בהמשך לישראל. הנשיא היהודי של אוקראינה מעוניין להגיע, אבל יתקשה לצאת לנסיעה בודדת - ולכן מסעו העתידי לכאן צפוי להיות חלק מנסיעה אחרת שלו לאירופה.
1 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש ממשלחת בלגיה ב בריסל נאט"ו
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש ממשלחת בלגיה ב בריסל נאט"ו
זלנסקי. בישראל הסתייגו מביקור כרגע
(צילום: ERIC LALMAND / BELGA / AFP)

בתוך כך, משטרת אוקראינה על יחידותיה השונות - כולל הכוחות המיוחדים - הפיקה מחווה מרגשת למדינת ישראל. בסרטון שהכינה מופיעים שוטרים ממגוון יחידות במשטרה האוקראינית, ובו נאמר: "השנה היא 2023. ישראל הותקפה בברוטליות על ידי מחבלים. במהלך ההתקפה מאות אזרחים, אנשי צבא ושוטרים נרצחו. שוטרי אוקראינה מביעים את מלוא הכבוד וההערכה למשטרת ישראל ולצה"ל. אלה שהיו הראשונים להצטרף לקרב והפכו למגינים נחושים של האזרחים שלהם".
"אנו נעצבים מאוד על המוות והאובדן שישראל סובלת כתוצאה מהתוקפנות הברוטלית", נאמר בסרטון. "משטרת הסיור של אוקראינה עומדת לצד ישראל ברגע החשוב הזה, ואנו מביעים את הסולידריות הכנה שלנו לכל משפחות השוטרים והחיילים של ישראל. מי ייתן והידידות ההדדית שלנו תעזור לישראל להתגבר על הזמנים המתוחים האלה ולחזור לשלום וביטחון". בסוף הסרטון נראו דגלי ישראל ואוקראינה.
הבלוגר איליה סוקולוב סיפר שהוא שהוא מקבל פניות רבים מחברים לא-יהודים באוקראינה ששואלים אם הם יכולים לבוא לישראל כדי להילחם בחמאס. "ההזדהות עם ישראל היא מלאה", אמר.