נהג אוטובוס קו 45 הותקף קשות אמש (יום רביעי) בשכונת נווה יעקב בירושלים, לאחר שרוכב אופנוע ונוסע נוסף הכו אותו והטיחו את ראשו במחיצה שאמורה להגן עליו. כתוצאה מהתקיפה, הנהג נפצע באורח בינוני, ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא עדיין מאושפז. "אחד הנוסעים התקשר לחבר שלו, שפרץ לאוטובוס והחל להכות אותי - עד שפתח לי את הראש עם המחיצה", סיפר הנהג ל-ynet. המשטרה חוקרת את האירוע. צפו בתיעוד התקיפה:

1 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר תוקף נהג אוטובוס בירושלים
תיעוד: גבר תוקף נהג אוטובוס בירושלים
הנהג מנסה להדוף את רוכב האופנוע, לפני שראשו מוטח במחיצה
בתיעוד נראה רוכב האופנוע נכנס לאוטובוס ומנהל דין ודברים עם הנהג - לפני שמרים לעברו ידיים. כשהנהג ניסה לתעד את האירוע, ניסה רוכב האופנוע לקחת לו את הטלפון - לפני שפרץ את המחיצה שבין הנהג לנוסעים, והחל להכות אותו. כשהנהג הצליח להשתחרר מרוכב האופנוע, חברו הטיח את המחיצה בראשו של הנהג, והשניים נמלטו מהמקום.
נהג האוטובוס סיפר אתמול על התקיפה: "נהגתי בקו 45 מנווה יעקב לבנייני האומה, כשהאוטובוס היה מלא. בתחנה הראשונה עמדו אנשים על הדלתות כדי שלא אוכל לסגור אותן וחבריהם ייכנסו. בפעם השלישית שזה קרה היום, איימתי שאם זה לא ייפסק אתקשר למשטרה. אחד הנוסעים התקשר לחבר שלו, שהגיע וחתך אותי עם האופנוע, נכנס לאוטובוס והחל להכות אותי עד שפתח לי את הראש עם מחיצת האוטובוס. עכשיו אני בבית החולים".
הנהג ההמום מספר שהוא חושש לחזור לתפקידו. "אלך לעבוד בניקיון, זה עדיף. אני לא הנהג הראשון והאחרון שסופג מכות, זה מפחיד". הנהג סיפר כי שמע בעבר מחבריו לעבודה על אלימות פיזית מצד נוסעים, אך זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בה בעצמו.
מנתוני ארגון נהגי האוטובוסים לשנת 2024, המתפרסמים לראשונה, עולה כי ישנה עלייה במקרי אלימות קשים נגד נהגי אוטובוס - בשיעור של 12 אחוזים יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
ארגון נהגי האוטובוסים, שמייצג את רוב הנהגים בישראל, מסר: "בפעם המי יודע כמה נהגים מותקפים ונפצעים. הגיע הזמן שיעמידו לדין את הפושעים שתוקפים נהגי אוטובוסים באישום של תקיפת עובדי ציבור ויזרקו אותם לכלא. זו עוד מתקפה נוראית ומכוונת נגד הנהגים. מי שתוקף עובד ציבור חייב לרצות את עונשו בכלא".
לירן תמרי השתתף בהכנת הכתבה