אלמונים פרצו אתמול בשעות הלילה המאוחרות (שבין שבת לראשון) לבית הספר "אל-סלאם" בעיר טייבה, שברו דלתות, פיזרו חפצים וגנבו מחשבים מהמקום. הפורצים שברו בנוסף את דלת חדר המנהל, והשחיתו את כל תכולתו. בשבועיים האחרונים נרשמו בטייבה עוד ארבעה מקרי פריצה לבתי ספר והשחתה שלהם.
1 צפייה בגלריה
השחתה בבית ספר בטייבה
השחתה בבית ספר בטייבה
"ביקשנו להציב שומרים, אבל התעלמו מאיתנו". הנזק בבית הספר לאחר הפריצה
בעקבות המקרים הרבים התעורר כעס רב בקרב תושבי העיר, שדורשים מהמשטרה לטפל בנושא באופן דחוף. ראש ועד ההורים בבית הספר, מוחמד ברנסי, אמר כי "המצב קשה ובלתי נסבל. אני כועס מאוד על השחתת בית הספר 'אל-סלאם' ובתי ספר נוספים, ומצר על כך שוועד ההורים המקומי בעיר שותק". ברנסי אמר כי בוועד ההורים של בית הספר ביקשו מהעירייה להציב שומרים במקום, אבל לדבריו "אין תשובות. יש התעלמות ברורה מהבקשה שלי. התוצאה - אור ירוק לגנבים להמשיך במעשיהם".
"הורים משלמים עכשיו מכיסם כדי לתקן את הנזקים. איפה כל התקציבים שמגיעים לבית הספר? למה הם לא מנוצלים כפי שקובע החוק? אנחנו לא יודעים איך נוכל לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר במצב של רשלנות כזאת", הוסיף ברנסי. לדבריו, "המשטרה הגיעה וצילמה, אבל לא עשתה כלום. אין בינתיים עצורים, רק דוחות שמחלקים לנו". כוחות המשטרה שהגיעו לבית הספר פתחו בחקירה שעדיין נמשכת. עוד לא דווח על מעצרים.
בעיריית טייבה הוציאו הודעה שבה נכתב: "מעשי החבלה במוסדות החינוך, מתקני הספורט והרכוש הציבורי נידונים ומוגנים בכל הכוח, ואינם מקובלים בדת, בשכל ובהיגיון. תושבי העיר הם הראשונים שצריכים לשמור על המוסדות בקנאות. אנחנו מבקשים מכולם להתאחד ולגנות את התופעה הזאת, כי הרס רכוש הציבור הוא הרס של כל אדם בטייבה האהובה שלנו. אלו מעשים שמהווים עוול לחברה כולה".