חנק את סבתו, הטיח את ראשה ברצפה, היכה אותה, דקר 19 פעמים - ונמלט לחו"ל: פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רדיאון שצ'בלב (23) בגין רצח סבתו פרידה רצ'ולסקאיה ב-2018. על פי כתב האישום, שצ'בלב החליט לעזוב את ישראל באותה שנה, ולאחר שעלה בקרבו חשד כי סבתו תמנע ממנו לקחת את דרכונו וחפציו, הוא החליט לפגוע בה עד שתאבד את הכרתה. במהלך אותה תקיפה, נכתב באישום, החליט שבצ'לב להרוג את סבתו.
שצ'בלב וסבתו התגוררו באותה דירה בפרדס חנה. מכתב האישום, שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, עולה כי הוא החליט לעזוב את הארץ וקנה כרטיס טיסה למולדובה, אך חשד כאמור כי סבתו תתנגד שיעזוב את ישראל, ולא תתן לו את הדרכון שלו, כספו ואת חפציו בכדי לעצור אותו. בעקבות זאת החליט לגרום לסבתו לאבד את ההכרה ואז לעזוב את הדירה ולטוס למולדובה.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר רדיאון שצ'בלב
הארכת מעצר רדיאון שצ'בלב
הנאשם ברצח, רדיאון שצ'בלב
(צילום: נחום סגל)
2 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירת הרצח בפרדס חנה בו נרצחה אישה בת 60
כוחות משטרה בזירת הרצח בפרדס חנה בו נרצחה אישה בת 60
הדירה שבה נרצחה רצ'ולסקאיה
(צילום: דוברות משטרה)
במרץ 2018 הוא תקף את סבתו בזמן ששכבה בסלון וניסה לחנוק אותה בידו. כאשר הסבתא צעקה לעזרה, הוא הטיח את ראשה ברצפה וגמלה בליבו ההחלטה להמית אותה. שצ'בלב היכה את סבתו בראשה בשני בקבוקים מלאים של משקה אלכוהולי, ודקר אותה בסכין כ-19 פעמים בפלג גופה העליון.
לאחר שרצ'ולסקאיה מתה, הנכד ערם עליה ערימה של חפצים, בהם שמיכה, כרית וכמה תיקים. הוא התרחץ, לקח את הטלפון הנייד של סבתו, את כל הכסף המזומן שהיה בבית, וכן גנב טבעות שהיו שייכות לה. שצ'בלב יצא מהדירה, נעל את הדלת ונסע לבית חברו. בהמשך הערב חזר לדירה, ארז תיק עם בגדים וציוד אישי, ונסע לשדה התעופה וטס מהארץ למולדובה. בחודש שעבר, 4.5 שנים אחרי הרצח, הוא שב לישראל.
בבקשת הפרקליטות כי שצ'בלב יוחזק במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו צוין כי הוא עזב את ישראל "בו ביום שרצח את המנוחה". עוד נמסר כי שצ'בלב "החליט שמוטב לו לחזור לארץ לאחר ארבע שנים בשל מצבו במולדובה". בימים הקרובים ידון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.