ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נרצח היום (שבת) במתקפת המחבלים על יישובי עוטף עזה. כך נמסר מדוברות המועצה. בהודעת המועצה נכתב: "אופיר נהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים. הנהלת המועצה, העובדים וקהילת שער הנגב כולה כואבת על לכתו".
1 צפייה בגלריה
אופיר ליבשטיין
אופיר ליבשטיין
אופיר ליבשטיין
(צילום: קונטקט)
בשער הנגב אמרו כי סגן ראש המועצה, יוסי קרן, ממלא כרגע את מקומו. הנהלת המועצה וצוות החירום המועצתי ממשיכים בניהול האירועים.
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן בתדרוך כי יש שבעה מוקדי לחימה פתוחים בשטח ישראל: כפר עזה, שדרות, סופה, בסיס זיקים, נחל עוז, בארי, מגן ומחנה רעים. לדבריו, "עד כה בוצעו 2,200 שיגורים לעבר ישראל ובוצעו פשיטות של מחבלים לשטח הארץ, מהיבשה, במצנחי רחיפה ומהים. אנו במספר מוקדים פתוחים, יש לנו שם כעת אירועי לחימה. הקפצנו כוחות גדולים לדרום ובהם יחידות מובחרות ומפקדים בכירים כולל תתי-אלופים ואלופי-משנה. נחלק את אוגדת עזה למספר מוקדים בפיקוד מפקדים בכירים. הכרזנו על גיוס מילואים נרחב, חסימות צירים ומצב מיוחד בעורף. אנו מתחילים את מבצע חרבות ברזל".

כשלוש שעות וחצי לאחר תחילת המתקפה המפתיעה של חמאס על ישראל, פירסם שר הביטחון יואב גלנט הצהרה מצולמת בתום הערכת מצב בקריה: "חמאס עשה טעות חמורה הבוקר ופתח במלחמה כנגד מדינת ישראל. חיילי צה"ל נלחמים בכל נקודות החדירה כנגד האויב. מדינת ישראל תנצח במלחמה הזו".
השר גלנט אף הכריז על מצב חירום בעורף ברדיוס של 80 ק"מ מגבול רצועת עזה, זאת כחלק מהיערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת.
מתקפת הפתע המשולבת מרצועת עזה החלה בשעה 6:29 בבוקר. ירי רקטות מסיבי מרצועת עזה נפתח אל עבר ישראל ואזעקות נשמעו באזורים רבים במדינה. הדיווחים הראשונים של פיקוד העורף סיפרו על ירי אל אזור עוטף עזה, פלמחים, ראשון לציון ובת ים ומשם התפשט הירי אל עבר יעדים רבים נוספים ברחבי ישראל.