"יום ההתנגדות" זז - ביום אחד: מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו היום (שבת) כי "יום השיבוש" שתוכנן להתקיים ביום שני הקרוב יעבור ליום שלישי.
3 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
מפגינים בנתיבי איילון בתל אביב. "יום השיבוש" זז ביום אחד
(צילום: רויטרס / Nir Elias)
הערב צפויות להתחדש המחאות ברחבי הארץ ובמוקד המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב זה השבוע ה-28 ברציפות. ארגוני המחאה הגדירו את השבוע הקרוב כ"שבוע הדרמטי ביותר להפגנות נגד הדיקטטורה", ולפי המארגנים שינוי מועד "יום השיבוש" הגיע אחרי החלטה לייצר רצף ימים של אירועי מאבק ופעולות מגוונות. "אירועי מחאה יתקיימו ברציפות לאורך השבוע וככל שיידרש עד למועד החקיקה בשבוע לאחר מכן", אמרו בארגוני המחאה.
המארגנים קראו לממשלה "לעצור את הרס צה"ל, ריסוק הכלכלה והקרע בעם", והוסיפו: "החורבן והקרע הוא על ראשכם וילווה אתכם כאות קין לדיראון עולם".
3 צפייה בגלריה
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
בארגוני המחאה הגדירו זאת כ"שעת האמת", על רקע הכוונה לאשר סופית - אולי כבר השבוע - את צמצום עילת הסבירות. בהפגנה המרכזית בקפלן ינאמו בין היתר שר המשפטים לשעבר דן מרידור, פרופ' שקמה ברסלר וסא"ל במיל' רון שרף, ממובילי "אחים לנשק". לפני ההפגנה תצא הצעדה השבועית של ארגוני המחאה, כשלראשונה היא תחל בקניון גבעתיים.
החסימות באזור המוקד המרכזי ברחוב קפלן יחלו היום בשעה 17:30. המשטרה מסרה כי באותה שעה ייחסמו לתנועה המקטעים הבאים: רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין בשני הכיוונים; רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום - ולא תתאפשר ירידה לנתיבי איילון; צומת יגאל אלון - השלום ייחסם למערב; צומת יגאל אלון-תוצרת הארץ ייחסם; צומת השלום-תוצרת הארץ ייחסם; צומת השלום-עליית הנוער ייחסם למזרח; צומת יגאל אלון-השלום ייחסם למזרח; צומת יגאל אלון-תובל ייחסם לצפון; צומת יצחק שדה-המסגר ייחסם לצפון; לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
תיעוד מת"א: שוטרים מתנפלים על נער שהפגין בעד החקיקה

במקביל, ייחסמו הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים). החל מהשעה 20:30 ייחסם גשר יהודית למעבר הולכי רגל.
גם אתמול התקיימו הפגנות נגד המהפכה המשפטית. עשרות מפגינים מחו סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ובמקביל השתתפו מאות ב"קבלת שבת" בעמיקם ליד ביתו של שר הביטחון יואב גלנט.
מול ביתו של השר אופיר אקוניס בתל אביב נעצר נער בן 17 שהפגין מול המוחים, ובעד החקיקה. הנער הגיע למקום עם עוד פעילי ימין בודדים, שהפגינו מול עשרות המוחים מהעבר השני של הכביש. על פי המשטרה הוא נעצר בחשד לתקופת שוטר והפרת סדר. בתיעוד ניתן לראות את השוטרים תופסים את הנער בכוח, מפילים אותו לרצפה ואוזקים אותו כשהוא שרוע על הדשא. משם הוא הובל לניידת כשהוא מלווה בכמה שוטרים.