חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס היום (רביעי) בריאיון לדוריה למפל ואודי סגל ב-ynet radio להסכמים הקואליציוניים, ואמר כי "נמשיך בצורה שניהלנו את המדינה גם לפני וגם עכשיו. לא ישתנה כלום מבחינת הליברליות".
1 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
(צילום: אבי חי)
ואטורי הוסיף כי "המשא ומתן נוהל לאורך תקופה מאוד ארוכה בדקדקנות, כמו שאמרת ואני אמרתי גם, ולכן כל אחד יודע מה השני רוצה. זאת אומרת, אין פה הפתעות בדרך. אי אפשר לקום ולומר 'רגע אמרנו ככה, לא, לא אמרנו ככה'. יש הסכמים מדוקדקים עד הפרט האחרון, ולכן תהיה פה יציבות".
אתה מסכים אבל עם כל הסיכומים עם השותפות הקואליציוניות? למשל על העניין של הורדת סעיף ההסתה לגזענות? "אני לא מסכים עם איך שזה פורש אבל אני אומר לך תראה, הסעיף הזה, יש איתו בעיה. כי כנראה שהשופטים לא הבינו אותו נכון והם חשבו שזה רק נגד יהודים. אבל זה לא נגד יהודים, זה בעצם לפסול יהודים שהם גזענים, ולפסול גם ערבים שהם גזענים. או שהם פוסלים את קיומה של מדינת ישראל. למה צריך לפסול רק יהודים? בואו תפסלו את כולם".
בתוך כך, חבר הכנסת אליהו רביבו (הליכוד) התייחס בריאיון לבר שם אור ושרון כידון ב-ynet radio למספר הנשים בממשלה, ואמר כי "יהיו פחות נשים בממשלה לצערי, אבל זה המצב. אנחנו כגברים, גם מי שבתוך מפלגתו אין יצוג נשי, כל אחד בתפקידו ובייעודו ידאג לנשים כמו לשאר האוכלוסיות, ואף יותר".
מפלגת נעם רוצה שנשים יישארו בבית, טוענת שהיעוד שלהן להינשא, ללדת ילדים. "אני לא מייצג את מפלגת נעם ולא מזדהה עם חלק גדול מאוד מערכיהם. ועדיין, אני מבקש להזכיר לכם ולכולנו שהליכוד זו התנועה הלאומית היחידה שמשריינת בשריונים, בחוקת התנועה, מקומות לנשים, ופועלת שיהיו כמה שיותר נשים בתנועה".
רביבו התייחס בנוסף להצעת חוק שברצונו להגיש, שתאסור הנפת דגלי הרשות בפלסטינית בשטחי המדינה, ואמר כי "באמצע המאה הקודמת לערך חוקק חוק של איסור הנפת דגל של מדינת אויב. הוא חוק שלא נאכף, כי למזלנו הרב עד לשנים האחרונות גם ערביי ישראל לא עשו שימוש ציני תוך כדי התגרות על ידי הנפת דגלים מתסיסים". הוא הוסיף כי "אין דגל של המדינה הפלסטינית כי אין מדינה פלסטינית. יש דגל אש"ף, שהאוטונומיה הפלשתינית מזדהה איתו ומניפה אותו. הדגל הזה כשהוא מונף בתוך שטחי מדינת ישראל, שלא באמצעות טקסים ולא דרך הנפת דגלים באופן רשמי על ידי מדינת ישראל, זהו מהלך מתסיס".

מוקדם יותר הבוקר, חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) התייחסה בריאיון לאולפן ynet לאישור חוק בן גביר "המרוכך" במליאה בקריאה שנייה ושלישית, ואמרה כי " זה חוק פוליטי שבעצם הופך את המשטרה לזרוע פוליטית של עוצמה יהודית".
רייטן הוסיפה כי "עד היום מדינת ישראל שמרה על עצמה בזכות עצמאות בתי המשפט, ובזכות עצמאות של המשטרה. בעצם המשטרה אמורה לדאוג לזכויות של אזרחים, וברגע שמכפיפים אותה למרותו של השר, שיוכל להיות מעורב בחקירות - מדובר כאן בכאוס. מדובר פה ביכולת השתלטות עוינת פוליטית על המשטרה. זה יפגע בכולנו".
בן גביר ויתר על ההכפפה המוחלטת. יכול להיות שהוא הבין את מקומו, וכן צריך לשנות דברים ביחס למשטרה? "הוויתור שלו לא נעשה ברצון או מתוך רצון. הוא פשוט הבין שהחזית שעמדה מולו - שלנו כאופוזיציה, וגם של כל המשפטנים והיעוץ המשפטי של הוועדה, של הממשלה, של המשטרה - באמת הייתה מולו חזית אחידה. גם מפכ"לים לשעבר אמרו שמדובר פה במהלך מסוכן שאין כמוהו. לכן הוא נאלץ כרגע לוותר. הוא לא מחק את הסעיפים האלה, הוא למעשה רק מקפיא אותם".