הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר במהלך ביקור בוושינגטון: "אנחנו נמצאים בנקודה קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ושיתוף הפעולה עם ארה"ב כנגד איראן ושלוחיה באזור".


רב-אלוף כוכבי קיים סדרת פגישות מקצועיות בוושינגטון, במסגרתן נועד עם שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל הרצוג, ושוחח איתו על עיקרי תמונת המצב האזורית. לאחר מכן נפגש הרמטכ"ל בפעם השנייה השבוע עם יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי. השניים דנו בהמשך חיזוק שיתופי הפעולה בין הצבאות ובאיומים באזור, ובראשם איום הגרעין האיראני.
הרמטכ"ל המשיך לפגישה בבית הלבן ונועד עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן. השניים שוחחו על אודות אתגרי הביטחון במזרח התיכון והאיום האיראני. סאליבן אמר כי ארה"ב עומדת מאחורי התחייבות נשיא ארה"ב למנוע מאיראן נשק גרעיני. השניים דנו גם במצב הביטחוני ביהודה ושומרון וברצון לשמור על יציבות באזור ולמנוע התדרדרות ביטחונית. בהמשך נפגש הרמטכ"ל גם עם ראש ה-CIA, ויליאם ברנס.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקורו בוושינגטון
הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקורו בוושינגטון
הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקורו בוושינגטון
(צילום: דובר צה"ל)
רב-אלוף כוכבי אמר בסיום הפגישות עם היועץ לביטחון לאומי ויו״ר המטות המשולבים: "אני מודה לממשל ולבכירי מערכת הביטחון של ארה"ב על השותפות והתמיכה במדינת ישראל ובצה"ל". הרמטכ"ל ציין "שמצד אחד איראן נמצאת תחת לחצים רבים, כלכליים, צבאיים ופנימיים, ומנגד ממשיכה לקדם את פרויקט הגרעין". הוא הבהיר שצה"ל מקדם במרץ את כלל התוכניות המבצעיות כנגד איראן. "אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ואת שיתוף הפעולה כנגד איראן ושלוחיה באזור". הרמטכ"ל סיכם ואמר: "שיתוף הפעולה העמוק עם הגדולה בידידותינו היה וממשיך להיות נדבך מרכזי בביטחון הלאומי שלנו".
במקביל, אתמול הוענק עיטור כבוד לרב-אלוף כוכבי מצבא ארה״ב על ביסוס מעמדה של ישראל כמובילת יכולות מבצעיות פורצות דרך במזרח התיכון. העיטור הוענק לרמטכ״ל בשם נשיא ארה״ב במהלך משמר כבוד שהתקיים מוקדם יותר היום בבסיס פורט מאייר בוושינגטון.
2 צפייה בגלריה
הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל ע"י יו"ר המטות המשולבים
הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל ע"י יו"ר המטות המשולבים
הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל ע"י ראש המטות המשולבים
(צילום: דובר צה"ל)
בטקס הענקת העיטור, נאמר: "רב-אלוף כוכבי הדגים את רוח שיתוף הפעולה בכך שהעמיק את השותפות האסטרטגית בין ארה״ב לישראל. רא״ל כוכבי ביסס את מעמדה של ישראל כמובילה ביטחונית-אזורית, בעלת-יכולת ואפקטיביות מבצעית במזרח התיכון. רא״ל כוכבי הדגים מנהיגות אסטרטגית יוצאת דופן בכך שניצל את היוזמות הדיפלומטיות של ׳הסכמי אברהם׳ בכדי להעמיק את היחסים הצבאיים הבילאטרליים. רא״ל כוכבי הוביל את היחסים הצבאיים בין ארה״ב לישראל במהלך החלפת האחריות האזורית של פיקוד אירופה בצבא ארה״ב (EUCOM) לידי פיקוד המרכז בצבא ארה״ב (CENTCOM). כשותף יקר ערך, רא״ל כוכבי הדגים את הקשר הקרוב בין ישראל וארה״ב, ביסס בבירור ושיתף את המטרות האסטרטגיות של ישראל, תוך התאמה קרובה למטרות אסטרטגיות-לאומיות של ארה״ב".