הנאשם הורה לצעירה להתיישב במושב האחורי של הרכב ובהמשך התיישב לידה ותקף אותה מינית. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (חמישי) נגד אודי אדר (62) מכרמיאל בגין מעשה סדום ומעשים מגונים. סנגוריתו של הנאשם ביקשה לאסור את פרסום שמו ותמונתו, אולם השופט דחה את הבקשה והזכיר בהחלטתו הרשעה קודמת של אדר בגין עבירות מין: "האינטרס הציבורי מוצדק עת שמדובר במי שאמור להתחיל בריצוי מאסרו בעוד כשבועיים".
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד מונא מסור מפרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, ביוני השנה עמדה הקורבן (20) בתחנת אוטובוס בצומת בצפון והתקשרה לאמה על-מנת שתאסוף אותה לביתה. מאחר שלא היה מענה לשיחה, ביקשה הצעירה לעצור טרמפ. אדר עצר למתלוננת שעלתה לרכבו והתיישבה במושב הנוסע לידו.
במהלך הנסיעה עצר הנאשם את הרכב בשולי הכביש, ובתגובה שאלה אותו המתלוננת מדוע עצר את הרכב. הוא השיב שבחר לעשות זאת כדי להיות מרוכז בשיחה עמה והמשיך לשאול אותה שאלות על רצונותיה. לפי כתב האישום, בכל פעם שהמתלוננת ענתה תשובה שלא הניחה את דעתו של הנאשם, הוא הנחית מכת אגרוף חזקה על לוח השעונים של הרכב במטרה להפחיד אותה ולהטיל עליה מורא.
1 צפייה בגלריה
הנאשם בבית המשפט
הנאשם בבית המשפט
הנאשם אודי אדר בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
בהמשך הנסיעה סטה הנאשם בפתאומיות מהכביש לתוך דרך עפר שמובילה ליער. בתגובה לכך אמרה לו המתלוננת כי היא טרנסג'נדרית. המתלוננת שנבהלה וחששה מאוד מפני אדר ומעשיו, שבה וביקשה ממנו כמה פעמים במהלך הנסיעה ביער שייקח אותה לביתה. הנאשם לא נעתר לבקשותיה ובתגובה הנחית שוב מכות אגרוף חזקות על לוח השעונים ועל הגה הרכב.
תוך כדי הנסיעה ביער, התקשרה אמה של המתלוננת לטלפון הנייד שלה כמה פעמים, אך אדר הורה לה לא לענות לשיחות כי היא עמו עכשיו. הנאשם המשיך בנסיעה בתוך היער עד שהגיע לאזור מבודד, מוקף עצים ומרוחק מהכביש הראשי, שם עצר את הרכב והורה למתלוננת לרדת ממנו. הוא הורה לה להתיישב במושב האחורי ואז התיישב לצידה ותקף אותה. בכתב האישום מצוין כי המתלוננת בכתה וביקשה מהנאשם שיחדל ממעשיו, אך הוא לא שמע לבכייה ולא הפסיק.
לאחר מכן הנאשם התלבש והורה למתלוננת לעלות למושב שליד הנהג. המתלוננת התלבשה, ירדה מהמושב האחורי ואמרה לאדר שישאיר אותה ביער ושהיא תלך מהמקום בעצמה. לפי כתב האישום, אדר סירב לבקשתה והורה לה לעלות לרכב. הוא גם אמר לה שלא תספר לאף אחד על מה שקרה ודרש ממנה להבטיח לו שלא תספר. לאחר שהרכב התקרב לכיוון כביש ראשי, התקשרה אמה של המתלוננת שוב - ובשלב זה ענתה לה המתלוננת וביקשה ממנה שתמתין לה בצומת.
לאחר שהנאשם הגיע ברכבו סמוך לכביש הראשי, ובעודו בדרך העפר, הבחינה המתלוננת ברכב של אמה בתחנת אוטובוס וביקשה לרדת מהרכב. אדר עצר את רכבו בשביל העפר, הוריד את המתלוננת ונסע מהמקום. הצעירה עלתה לרכב של אמה, ומיד פרצה בבכי וסיפרה לה מה שקרה.

"אותו 'כתם' של עבריינות מין כבר ממילא קיים"

עו"ד שרית גולן, שמייצגת את אדר מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקשה כאמור לאסור את פרסום שמו ותמונתו. השופט ניצן סילמן דחה את הבקשה וציין בהחלטה מנומקת כי "נקודת המוצא שעומדת בבסיס ההליך המשפטי היא כי בית המשפט ידון בפומבי זולת אם נקבע אחרת בחוק.
"מעבר לחשיבות המיוחדת, מקום שבו מדובר בעבירות מין כלפי אוכלוסייה מוחלשת, בפנינו משיב אשר על פי הבקשה הורשע בעבירות מין בעבר, אף בנסיבות דומות. לא זו בלבד שאותו 'כתם' של עבריינות מין כבר ממילא קיים, אלה שגם האינטרס הציבורי בנוגע לפרסום מוצדק שבעתיים, עת מדובר במי שנשפט, הורשע ואמור להתחיל בריצוי מאסרו בעוד כשבועיים".