במשך יותר מ-10 דקות ערכו שוטרי תחנת כרמיאל מרדף אחר נהג רכב חשוד, ובו שלושה צעירים, שנמלט ממחסום בדיקת רישיונות שגרתי. הנהג נגח ברכבים תוך כדי נסיעה מהירה וסיכן את חיי הנהגים והנוסעים בכביש, לא רחוק מכרמיאל, בחודש שעבר.
"היינו חייבים לחתור למגע איתו ולעצור אותו כי לא ידענו מה הוא מבקש להסתיר ומדוע מנסה לברוח", הסביר היום (ראשון) רס"ר הייתם קבלאן. בבית משפט השלום בעכו הגישה בשבוע שעבר יחידת התביעות של המשטרה כתב אישום נגד סאמר עבד אל-חלים (23), תושב כפר מנדא שבגליל התחתון, בגין רשימת סעיפים ארוכה ובהם נהיגה פוחזת של רכב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגה ללא רישיון נהיגה ותחת השפעת סמים ועוד.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף אחרי נהג רכב שנמלט ממחסום ''היינו חייבים לחתור למגע"
תיעוד מרדף אחרי נהג רכב שנמלט ממחסום ''היינו חייבים לחתור למגע"
תיעוד מהניידת: הנהג סוטה מהנתיב ופוגע במכונית נגד כיוון התנועה
(צילום: משטרת ישראל)
לידי ynet הגיע התיעוד מהמרדף, שצולם כל העת ממצלמת הגוף של קבלאן. "תעמוד בצד, אל תסכן את עצמך", כרזו לעבר אל-חלים השוטרים בניידת, אך הוא סירב והמשיך בנסיעתו המטורפת תוך כדי שהוא חוצה את הנתיבים. "הוא מנגח רכבים מהכיוון הנגדי", קראו שוטרים בקשר לעבר ניידות משטרה נוספות שהוזעקו לאורך תוואי הנסיעה בניסיון לעצור את הרכב.
על פי כתב האישום, בתאריך 26 במאי בסמוך לשעה 17:00 נסע אל-חלים יחד עם שני נוסעים נוספים, בחור ובחורה, מהכפר ראמה לראס אל-עין והתבקש לעצור במחסום משטרתי לביקורת רישיונות. הוא פתח בנסיעה מהירה והשוטרים דלקו אחריו וקראו לו שוב ושוב לעצור. תוך כדי הנסיעה הוא עקף רכבים בצורה מסוכנת, מעבר לקו הפרדה רציף, ואף פגע ו"ניגח" רכב שהגיע ממולו בנתיב הנגדי.
בצומת עראבה נאלץ אל-חלים להאט את רכבו בשל עומס תנועה אך המשיך בבריחה לאחר שאחד השוטרים ניגש אליו וביקש שיעצור. בהמשך המרדף, שארך כאמור כ-10 דקות וסיכן חיי נהגים רבים, המשיך אל-חלים בנהיגה הפרועה תוך שהוא עולה על שטחי הפרדה ועל מדרגה, נוסע ב"זיג-זג" ונכנס לכיכר נגד כיוון התנועה. ניידת פגעה בו במהלך המרדף ורק אז הוא הפסיק לנסוע. בחקירתו התברר כי נהג תחת השפעת סמים, ועלה כי הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה לרכב, ושהרישיון לנהיגה על אופנוע שהחזיק בעבר נשלל ממנו לצמיתות ביולי 2021.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף אחרי נהג רכב שנמלט ממחסום ''היינו חייבים לחתור למגע"
תיעוד מרדף אחרי נהג רכב שנמלט ממחסום ''היינו חייבים לחתור למגע"
הנהג מתעלם מקו הפרדה רציף ועוקף כמה רכבים
(צילום: משטרת ישראל)
"הייתי במחסום שגרתי לבדיקת רכבים כמו ביום-יום, וכשלא הסכים לעצור לבדיקה ניסינו להבין מדוע הוא מסרב לעצור ומה הוא מחביא ורדפנו אחריו עד שהצלחנו לעצור אותו", סיפר קבלאן. הוא הוסיף כי "בדרך חשבנו לעצמנו מה יכולה להיות הסיבה שכך הוא בורח ודאגנו מאוד כי הבנו שייתכן שהוא בדרך לפעולה לא חוקית, או מסתיר משהו שמסכן את הציבור. כשהחליט לא לעצור ולברוח הוא גם סיכן את כל הסובבים אותו ואני שמח שנתפס, ברוך השם, ללא שגרם לפגיעה בבני אדם".
לדברי קבלאן, "תוך כדי המרדף נדרשתי כל הזמן לצפות סיכונים ולפעול בשיקול דעת. הסתכנתי על מנת לעצור אותו. אנחנו במצב של מאבק בפשיעה מאוד מדאיגה וכל הזמן יש אירועי ירי, ומבינים שצריך לעצור את הסכנה ואני צריך לעשות הכל כדי לעצור את הרכב הזה, תוך דאגה שלא להסתכן או לסכן אחרים ולפעול עד לנטרול הסכנה".
במעמד הגשת כתב האישום ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של אל-חלים עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.