חשד לפרשת שחיתות חמורה במשרד הרישוי בחיפה: המשטרה עצרה פקידים במשרד הרישוי בעיר ובעל משרד שמעניק שירותים לנהגים בתחום רישיונות הנהיגה, בעקבות חשדות בדבר מתן רישיונות שלא כדין והחזרת נהגים שרישיונם נשלל לכבישי ישראל תוך סיכון משתמשי הדרך. החשודים מכחישים את הטענות נגדם.
"אנחנו מדברים על חשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות חמורות", אומר רב-פקד סמי סיאגה, ראש מפלג הונאה במחוז חוף. "עבירות של הלבנת הון, עבירות לפי חוק מס הכנסה, עבירות על פקודת התעבורה, זיופים, שימוש במסמך מזויף, הפרת אמונים, קבלה ומתן שוחד, נהיגה בפסילה ועוד".
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
"הם ביטלו את החסמים והחזירו את הנהגים אל הכביש", אומר רב-פקד סמי סיאגה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
חקירת הפרשה החלה כאשר נציג של לשכת תביעות תעבורה בעכו הגיש תלונה באשר לזיוף דוחות תנועה. במשטרה מגדירים את הפרשה כרחבה, מסובכת ומורכבת. "בפעילות של חוקרי ההונאה, הצלחנו לבסס חשד לביצוע עבירות פליליות על ידי פקידי משרד הרישוי באזור חיפה", אומר רפ"ק סיאגה.
לדבריו, "עבירות אלו בוצעו בשיתוף בעל משרד שצמוד למשרד הרישוי. החשוד ופקידי משרד הרישוי חברו יחד והתחילו להכשיר נהגים שהם פסולי נהיגה, חלקם לשנים ארוכות. הם ביטלו את החסמים והחזירו אותם אל הכביש". הוא אמר כי "חלק מהנהגים פסולי נהיגה לתקופות של עשרות שנים וצברו מאות נקודות בגלל עבירות תנועה. הפעולות האלו בוצעו תמורת תשלום שוחד של עשרות אלפי שקלים לפקידי משרד הרישוי".
אתמול בבוקר (שני) פשטו כוחות משטרה של מחוז חוף מתחנת זבולון, וכוחות של להב 433, על בתי החשודים. חמישה פקידים של משרד הרישוי באזור חיפה נעצרו ונלקחו לחקירה, בחשד לעבירות של הפרת אמונים, קבלת שוחד ושימוש במסמכים מזויפים. שני חשודים נוספים שאותרו במרכז הארץ נעצרו והועברו לחקירה במפלג הונאות חוף. מעצרם הוארך בבית המשפט בראשון לציון עד יום ראשון.
"ביום הראשון חקרנו 15 מעורבים", אומר ראש מפלג הונאה במחוז חוף, "יש לנו כמות גדולה של מעורבים בפרשה הזאת. החקירה תימשך וצפויים עיכובים ומעצרים נוספים". במסגרת החקירה הצליחו החוקרים לאתר עשרות נהגים שקיבלו רישיון נהיגה בניגוד לחוק, ורישיונם נפסל בו במקום.
רפ"ק סיאגה מספר כי לא נחקר חשד של חדירת ארגוני פשיעה לתוך משרד הרישוי, אבל "כן נחקרים אנשים מארגוני פשיעה שקיבלו רישיונות נהיגה שלא כדין לאחר שרישיונם נפסל. חקרנו בפרשה גם מספר עורכי דין, ועורכי דין נוספים ייחקרו בקרוב".