בגלל התנגדות משרד האוצר לא תעלה היום (רביעי) לקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק "ממדים לימודים". ההתנגדות של השר בצלאל סמוטריץ' עוררה זעם באופוזיציה - וגם בקואליציה. בניגוד לטענות נגד שר האוצר, בלשכתו של סמוטריץ' אמרו כי הצעת החוק "טרם הגיעה" אליו - ובהמשך הפילו את האשמה על אגף התקציבים במשרד האוצר.
את הצעת החוק הגיש יו"ר הקואליציה אופיר כץ, והיא קודמה על ידי חברי כנסת מכל סיעות הבית. ההצעה מאפשרת 100% מימון לתואר ראשון ללוחמים משוחררים. היא נועדה לסייע ללוחמים משוחררים בהתמודדות עם עומס ההתחייבויות המטולות עליהם, להגביר את בטחונם הכלכלי ולחזק את מעמדם החברתי - מתוך הנחה שכתוצאה מכך גם תגדל תרומתם לחברה.
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'. לא מצא מקור תקציבי
(צילום: שלו שלום)
במהלך דיון על ההצעה טענו נציגי האוצר כי הם צריכים למצוא מקור תקציבי ולכן הם אינם בטוחים שיוכלו לתמוך בהצעה. ההצבעה על הצעת החוק כבר שובצה בלוח הזמנים של המליאה, אך משרד האוצר מסרב לתמוך בה - וללא תמיכתו היא צריכה לרדת מסדר היום. ביש עתיד הבהירו לקואליציה שהם מוכנים לספק את הרוב הדרוש ולתמוך בהצעת החוק, אך כאמור, ההצעה ירדה מסדר היום.

"לא ייתכן שהלוחמים לא בראש סדר העדיפויות"

חברי כנסת הטיחו היום בקואליציה כי בשעה שיש כסף למשרד למשימות לאומיות של אורית סטרוק - אין כסף עבור תואר ללוחמים. "שוב אנחנו רואים איך סדרי העדיפויות הבעייתיים של האוצר מנהלים את הסיפור הזה באופן עקום, ומי שנפגע עם החיילים שמחכים להצעה" אמר גורם במחנה הממלכתי - שהצטרפה לממשלת החירום שהוקמה אחרי פרוץ המלחמה.
גורם בכנסת אמר היום: "לא ייתכן שלוחמינו לא בראש סדר העדיפויות במשרד האוצר, על אחת כמה וכמה בתקופה כזו. יש חשיבות אדירה להעברת הצעת החוק הזו ומסר ברור לכוחות שבשטח: אנחנו דואגים לכם. התנגדות להצעה כזו מהאוצר היא בלתי נתפסת".
בלשכת שר האוצר אמרו בתגובה: "ההתנגדות היא של אגף תקציבים. שר האוצר תומך, ואם הקואליציה תעלה את ההצעה כל סיעת הציונות הדתית תצביע בעד". בהמשך, בעקבות פניית ynet, אמרו באגף התקציבים במשרד האוצר כי יימצא מקור תקציבי להצעת החוק בתוך שלושה ימים.
מאחים לנשק נמסר: "חיילי צה"ל בחזית ואמותיהם בעורף לא יסלחו לסמוטריץ' ונתניהו. להמשך ניהול האוצר הסקטוריאלי אין מחילה. בעולם המקביל של נתניהו וסמוטריץ' מתנהלת מלחמת הישרדות פוליטית. לא במיגון החיילים, לא בציוד הכוחות ולא בשיקום המפונים מביתם. בחזית בעזה מסכנים את חייהם על הגנת המולדת חיילינו, ובכנסת ישראל עסוקים בשוחד פוליטי".