בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון 16 שנות מאסר על אלון אשטמקר, תושב המרכז בן 42, שאנס נערה שעם משפחתה הוא היה בקשרי ידידות, בזמן שזו הגיעה לנקות את ביתו.
בהסדר הטיעון שאליו הגיע אשטמקר עם הפרקליטות לא הוסכם העונש. השופטים גזרו עליו גם מאסר על תנאי ופיצויים של 100 אלף שקל לנערה. מכתב האישום המתוקן עולה כי במהלך שנת 2015, נהגה הנערה להגיע עם קרוב משפחתה לנקות את ביתו של אשטמקר. באחת הפעמים שבה הגיעו לדירתו, הזמין אשטמקר את השניים לצפות בסרט פורנוגרפי ואף סיפק להם משקאות אלכוהוליים. במהלך הצפייה בסרט, הוא ביצע מעשה מגונה בנערה שלא בהסכמתה.
1 צפייה בגלריה
תקיפה מינית
תקיפה מינית
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשלב מסוים, הוא הוביל אותה לחדר השינה, בזמן שקרוב המשפחה נותר לצפות בסרט. בחדר השינה, כך עולה מכתב האישום, הוא אנס אותה תוך שימוש בכוח וגרימת חבלות. היא התחננה בפניו שיעזוב אותה.
בגזר הדין קבעו השופטים רענן בן יוסף, אברהם הימן ושרית זמיר כי "פגיעה מינית בקטין היא פגיעה בעלת השלכות רבות במישורי חיים שונים על עולמו בהווה ובעתיד של הקטין. מקום בו מדובר בקטינים, גדל עד מאוד כובד משקלם של ערכים חברתיים אלו אליהם נוסף ערך הגנה על קטינים והצורך לשמור עליהם מפני ניצול ופגיעה".
השופטים קבעו כי "תיאור העובדות מלמד על אירוע רב פרטים של מעשי אונס ומעשים מגונים חוזרים ונשנים. שוב ושוב חילל הנאשם את גופה, נפשה ופרטיותה של המתלוננת משל הייתה בובת משחק לביצוע מעשיו השפלים והזוועתיים ומימוש יצרים אפלים ביותר מאלה שבן אנוש יכול להעלות על דעתו ולדמיין. שמונה מעשים בסדר חומרה עולה ומצמר בסדרת מעשי אינוס ההולכים ומחמירים. אכזריות אין קץ, סדיזם לשמו".
עו"ד רביד שיפמן, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), שניהלה את ההליך, מסרה: "אנו מקווים שעונשים מסוג זה ישמשו ככלי הרתעה נוסף במאבק לצמצום הפגיעות המיניות בכלל ובילדים בפרט".
עו"ד ניר אלפסה, שייצג את אשטמקר מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "'הנאשם הודה במעשיו כלפי המתלוננת, חסך את עדותה בבית המשפט והכיר מוסרית בפגיעה בה. למרות זאת, בית המשפט החמיר עמו, באופן שלא נותן כל ביטוי לעצם ההודאה. אנחנו נלמד את גזר הדין ונפעל להגשת ערעור לבית המשפט העליון על חומרת העונש''.