עלי אל-זיאדנה, שאחיו יוסף (49) ואחיינו חמזה (21) מוחזקים בשבי ברצועת עזה, התעמת אמש (יום שני) עם השגריר הפלסטיני ריאד מנסור בתום הדיון המיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, שעסק בדוח הפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. "אני מדבר בזעם, לא יכול להיות שחמאס טוען שהוא מוסלמי, ואח שלי הוא מוסלמי וצם כמו שהם צמים ומתפלל כמו שהם מתפללים, וחוטפים אותו ולא רוצים להחזיר אותו", אמר אל-זיאדנה.

2 צפייה בגלריה
עלי אלזיאדנה אח של יוסף ודודו של חמזה החטופים בעזה התעמת בתום הדיון במועצת הביטחון עם השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור
עלי אלזיאדנה אח של יוסף ודודו של חמזה החטופים בעזה התעמת בתום הדיון במועצת הביטחון עם השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור
"לא יכול להיות שחמאס טוען שהוא מוסלמי - ולא רוצים להחזיר את אחי". אל-זיאדנה והשגריר הפלסטיני
(צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
2 צפייה בגלריה
יוסף וחמזה זיאדנה
יוסף וחמזה זיאדנה
יוסף וחמזה אל-זיאדנה
"נניח וחטפו אותו כמו שחטפו את כולם, אבל היו להם הרבה הזדמנויות להחזיר אותם הביתה, למה לא החזירו אותם? זה מה ששאלתי אותו - למה לא שחררו אותם? הייתה להם הזדמנות להחזיר אותם והם לא עשו את זה. זאת אומרת הם התייחסו אליהם כמו לכולם", הוסיף אל-זיאדנה, שיקיריו נחטפו במהלך עבודתם בקיבוץ חולית. הוא גם ציין את שחרור האזרחים התאילנדים ותהה: "איך החזרתם אותם בלי עסקה והם עדיין שם?"
באולם נכחה משלחת של יותר מ-40 בני משפחות של חטופים. חברי המשלחת הקשיבו לנציגי כמה מדינות, שדווקא מתחו ביקורת על ישראל, והתעודדו מדברי נציגי ארצות הברית, בריטניה וצרפת. כמעט כל הנציגים קראו לשחרר את 134 החטופים, הנמצאים בשבי ברצועת עזה, ללא כל תנאי. הדיון - שיזם שר החוץ - התקיים בעקבות הדוח שפרסמה שליחת מזכ"ל האו"ם פאטן, שביקרה עם צוותה בארץ ואספה עדויות.

לאחר שחרורם של עאישה (17) ובלאל (18) אל-זיאדנה, ששהו בשבי חמאס 55 יום, אמרו קרוביהם: "ממה שמענו, את חמאס לא עניין מי לחטוף, יהודי או ערבי, מבחינתם כל חטוף יכול לעזור להם בדרישות. הם היו ארבעתם בחדר לבד. הם לא ידעו אם הם נמצאים בבית או במנהרה, הם קיבלו ארוחות כרגיל ושמעו פיצוצים כל הזמן".
בני משפחת אל-זיאדנה אינם בני העדה הבדואית היחידים שנחטפו ב-7 באוקטובר. סאמר טלאלקה (24) מחורה נחטף במהלך עבודתו בניר-עם ופרחאן אל-קאדי (53) מכפר כרכור נחטף במהלך עבודתו בקיבוץ מגן. בנוסף, בדואים רבים באותה שבת נהרגו מירי הרקטות המסיבי או בזמן שסייעו בחילוץ ניצולים ממסיבת הטבע ברעים.