חילופי האשמות בספסלי האופוזיציה: יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, האשים את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט. בריאיון ל"כיכר השבת" היום (חמישי) יו"ר טען כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו "עמד להרכיב ממשלה", ומי שמנע זאת הוא סמוטריץ'. "שלא ידבר על אחרים, הוא גרם לכך שהממשלה הזאת קמה. הייתה יכולה להיות ממשלה אחרת", אמר.
3 צפייה בגלריה
משה גפני
משה גפני
"ההיסטוריה תשפוט אותו". גפני נגד סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
הוא סירב להשיב האם הוא מתכוון לווטו שהטיל סמוטריץ' על יו"ר רע"מ מנסור עבאס, אך רמז על כך בעקיפין: "אני לא ניהלתי את המשא ומתן, מי שניהל אותו היה הליכוד, שהיא מפלגת שלטון. אני יודע מהליכוד שהם היו יכולים להקים ממשלה, והוא (סמוטריץ') לא אפשר את זה".
נזכיר כי מאז הקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, בתמיכת רע"מ, בליכוד מכחישים כי קיימו מגעים על הקמת ממשלה בתמיכת מפלגתו של עבאס או בהימענותה. עבאס עצמו סיפר כי נתניהו הזמין אותו לבלפור ותקף אותו בכנסת: "בשנה שעברה, במהלך 'שומר החומות', ישבנו ביחד שלוש פעמים בבלפור וניהלנו משא ומתן על שותפות בין הליכוד לרע"מ והסכם קואליציוני. אז לא היינו תנועה איסלאמית?".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
"סמוטריץ' לא אפשר". גפני רמז על מו"מ בין נתניהו לעבאס
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר  במליאת הכנסת
איתמר בן גביר  במליאת הכנסת
"עושה דברים מסוכנים". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדבריו, "כולם יודעים את זה. שיידע שהוא נמצא במצב שההיסטוריה תשפוט אותו באופן שונה ממה שהוא עושה לאחרים". גפני טען כי אינו תוקף את סמוטריץ' בשל חשש שצעירים חרדים יצביעו למפלגתו, ולא ליהדות התורה: "אפשר לקשר את זה, אבל זה לא קשור".
זו לא הפעם הראשונה בה ביהדות התורה יוצאים נגד התנהלותם של חברי הכנסת במפלגת הציונות הדתית. לפני כשבועיים התפרסמה ביקורת חריגה נגד ח"כ איתמר בן גביר בעיתון הבית המפלגתי "יתד נאמן" שכינה אותו "לאומן רומס קדושת ההר שיצית את המזרח התיכון".
גפני התייחס לכך בריאיון ואמר: "יתד נאמן כתב את זה על בן גביר, אני לא כתבתי את זה ולא אמרתי את זה, אבל אני חושב שיתד נאמן צודק. בן גביר עושה דברים מסוכנים. אנחנו עמדתנו בדגל התורה היא לא לעשות דברים כאלו מסוכנים שאין בהם תועלת".