לראשונה אי-פעם, הפרלמנט של פורטוגל אישר היום (ו') ברוב קולות החלטה לתמוך בישראל, לרגל יום העצמאות ה-75 אותו חגגה החודש. בירושלים מגדירים את ההצבעה כ"היסטורית" וחשובה, כיוון שזו כאמור הבעת תמיכה ראשונה של הפרלמנט הפורטוגלי בישראל.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר פוסו
אלכסנדר פוסו
הדיון בפרלמנט בליסבון
(צילום: João Pedro Domingos / PSD)
ההחלטה שהתקבלה מתייחסת גם להרחבת מעגל השלום במזרח התיכון וקוראת לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן, היא מביעה תמיכה בחיזוק היחסים בין ישראל ופורטוגל ובקידום שיתופי פעולה בין המדינות בתחום הכלכלי, התרבותי והחברתי.
ההחלטה שהתקבלה היא תוצר של שיתוף פעולה בין השגרירות הישראלית בליסבון, בראשות השגריר דור שפירא, וחברי "קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-פורטוגל". היא התקבלה בתמיכת שתי המפלגות הגדולות בפרלמנט: 215 מחוקקים תמכו בהחלטה, מתוך 230 בסך הכול.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר פוסו והשגריר דור שפירא
אלכסנדר פוסו והשגריר דור שפירא
השגריר שפירא (שמאל) ואלכסנדר בוסו
(צילום: João Pedro Domingos / PSD)
השגריר שפירא אמר: "מדובר בהחלטה חשובה למדינת ישראל. זאת הפעם הראשונה שפורטוגל מעלה להצבעה בפרלמנט החלטה שכזו, המסמלת את החשיבות בחיזוק היחסים עם ישראל. היחסים בין המדינות במגמת התחזקות בשנים האחרונות וזו עוד אבן דרך חשובה".
אלכסנדר פוסו, ראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-פורטוגל, הוסיף: "הצבעת התמיכה הזאת בישראל, היא הצבעה היסטורית המחזקת את חשיבות היחסים בין פורטוגל וישראל בתחומי כלכלה, תרבות, חברתיים ועוד".