בעזה דיווחו כי חמאס פעל לדיכוי המחאות שהיו אמורות להתקיים בכמה מוקדים ברצועה, על רקע המשבר ההומניטרי החריף, המשך הלחימה והזעם המצטבר בקרב התושבים. חמאס החרים טלפונים של מפגינים, פרס פעילים חמושים סמוך לנקודות ההתכנסות והציב אנשי ביטחון בכניסות למחנות העקורים.




