תושבת בנימינה בת 34 נעצרה אתמול (ראשון) בחשד שנהגה לכלוא באופן קבוע את שלושת ילדיה בתוך כלובים בביתה. החקירה נפתחה לאחר שבתה בת ה-7 סיפרה למחנכת שלה בבית הספר כי היא ואחיה הקטן בן ה-4 נכלאים אם הם ״מתנהגים לא יפה". לחשודה גם תינוק בן שנה, שעל פי החשד נכלא אף הוא בכלובים.
1 צפייה בגלריה
אם מואשמת בהתעללות ילדיה בבנימינה
אם מואשמת בהתעללות ילדיה בבנימינה
אחד הכלובים שנמצאו בדירה. "אין יכולת לצאת"
( צילום: דוברות המשטרה )
המחנכת הזדעזעה למשמע דבריה של הילדה ועירבה את הנהלת בית הספר, ובהמשך המשטרה נכנסה לתמונה. שוטרי תחנת זכרון יעקב הגיעו אתמול לביתה של החשודה, שבו היא גרה יחד עם בן זוגה, ואיתרו בו כמה כלובים - שבהם על פי החשד כלאה את הילדים לעיתים קרובות כעונש על התנהגותם.
האם נעצרה במקום בחשד לכליאת שווא, הזנחת ילד והתעללות בקטין חסר ישע, הובאה לחקירה ובסיומה נלקחה למעצר. היום בית משפט השלום בחדרה שחרר אותה בתנאים מגבילים - הרחקה מעיר מגוריה ומילדיה. בחקירתה אמרה האם כי היא מאמינה ב"שיטת החינוך הדנית", ושמבחינתה אין פסול בלכלוא את הילדים כשאינם מתנהגים כשורה, כדי ש"ילמדו להתנהג בפעם הבאה".
גורמי רווחה ממועצת בנימינה-גבעת עדה שהוזעקו למקום החלו בטיפול מיידי בכל הילדים, והם הועברו לאביהם הביולוגי כדי שישגיח עליהם. החקירה נמשכת.
מפקד תחנת זכרון יעקב, סנ"צ גלעד פרטוק, מסר: "מדובר באחד המקרים החמורים והקשים שבהם נתקלתי. מדובר בתינוק שהושאר לבדו בכלוב ברזל סגור שגודלו לא עולה על חצי מטר, ללא יכולת לצאת מהמקום. המשטרה בשיתוף פעולה עם גורמי רווחה של מועצת בנימינה ביצעו פעולות חירום לצורך דאגה מיידית לשאר ילדי המשפחה שהיו במקום. אנו רואים בחומרה כל פגיעה בחסרי ישע ונפעל ביד קשה בטיפול במקרה".

עורכי הדין עומר בללי וארתור שני, שמייצגים את האם, מסרו: "משטרת ישראל עברה על חוק חקירת חשודים שתכליתו להבטיח תקינות חקירת חשודים וזכותם ליחס הוגן ואנושי. אמון הציבור במשטרת ישראל הוא כ-30% ובמקום לעשות את עבודתה היא בחרה לעצור אמא תמימה שעיסוקה טיפול בבעלי חיים. הילדים, כטבעם של ילדים, משחקים בבית ועם הכלובים. האם מעולם לא כלאה אף אחד מילדיה. משטרת ישראל זועמת על כך שהתזה שלה קרסה בבית המשפט ובחרה לשקר במודע בדרך לעוד אייטם תקשורתי, תוך סילוף דברים שנאמרו לכאורה בחקירתה.
"חמור מכך - ניסיון הטלת הרפש בבית המשפט שדחה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר. אילו משטרת ישראל - מעבר ליח"צ - הייתה באמת מודאגת מהאם חסרת העבר הפלילי, היא יכלה להגיש ערר על פסיקת בית המשפט, שהקנה לה לצורך כך עד היום בשעה 17:00. במקום זאת, לא הגישה ערר ושחררה תוך זמן קצר את האם בד בבד עם ריצה 'לספר לחבר'ה' כדי לזכות באהדה ציבורית, אהדה שלא תגיע מבלי שהמשטרה תעשה את עבודתה. ברור שבסוף היום התיק ייסגר בחוסר אשמה ויובן על ידי המשטרה שמדובר בסך הכול בעוד סכסוך פוסט-גירושים, לאחר שתלונות שווא של הגרוש נגד האם נדחו מכל וכל. במקום לבדוק זאת, בחרה המשטרה להשקיע את זמנה ומרצה ביחסי ציבור".
מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר: "אנו מנועים מלהגיב לגופו של עניין מאחר שמדובר בקטינים. מחלקת השירותים החברתיים במועצה מתייחסת ברצינות רבה לפניות המגיעות ופועלת בצורה מלאה מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להבטיח את שלום הילדים".