תיעוד הפיגוע בירושלים

אבי ביטון, אביו של אלחנן שנפצע באורח בינוני-קשה בעת שישב ליד חברו אריה שצ'ופק בן ה-16, שנרצח בפיגוע הכפול בירושלים, אמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet כי "הבן שלי ראה שלפני הפיגוע הגיע מישהו אחד עם חזות ערבית שצילם את התחנה בכניסה לעיר, ואחרי כמה דקות היה פיצוץ". הוא הוסיף כי "הוא צילם את האנשים בתחנה ונעלם".
לדברי ביטון, "הבן שלי וחבר שלו ישבו על ספסל בכניסה לעיר בטרמפיאדה. לפתע הוא שמע פיצוץ אדיר, והם עפו באוויר". ביטון ציין כי "הבן שלי נפצע מהרבה רסיסים. יש לו רסיס אחד שנמצא ממש בגולגולת בראש, שאי אפשר להוציא אותו - סמוך לכלי דם. יש לו שברים בחוליות ובאגן ודימום בבטן. אנחנו מצפים שבע"ה תהיה ישועה".
יצא לך לראות את אלחנן? "כן. אני נמצא איתו בבית החולים. יש טיפול נהדר, והגיעה גם פסיכולוגית למקום. הם יעבירו אותו להתאוששות ואחר כך למחלקה לטיפול נמרץ, ונקווה שיהיו בשורות טובות".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לעיר
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
בפיגוע הכפול הבוקר נרצח אריה שצ'ופק, תלמיד ישיבה בן 16 משכונת הר נוף בירושלים, בפיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס סמוך לרחוב שערי ירושלים שבכניסה לעיר. כחצי שעה לאחר מכן, בשעה 07:35, אירע פיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס בצומת רמות. לפחות 22 פצועים פונו לבתי החולים בעיר, בהם גבר כבן 50 שנפצע באורח אנוש, שניים באורח קשה והשאר במצב קל עד בינוני. לפי החשד, המטענים שהתפוצצו היו מטעני רסס עם מנגנון דומה, שהופעלו מרחוק.
בעקבות הפיגוע פתחה משטרת מחוז ירושלים בסריקות נרחבות בתחנות אוטובוס, טרמפיאדות ובכל מקום עם ריכוזי קהל גדולים. בסריקות משתתפים כלבי גישוש, שוטרי סיור וגם פרשים של המשטרה, כשבמקביל מנסים כוחות הביטחון להתחקות אחר מניחי המטענים.