2 צפייה בגלריה
זאה אלקין ויולי אדלשטיין במליאת הכנסת
זאה אלקין ויולי אדלשטיין במליאת הכנסת
אלקין ואדלשטיין
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ראשי קבוצת הידידות ישראל-אוקראינה בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (המחנה הממלכתי) ויולי אדלשטיין (הליכוד), שלחו אתמול (רביעי) מכתב הזדהות וחיזוק לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בעקבות הפיצוץ בסכר נובה קחובקה שבאוקראינה. במכתב האשימו השניים באופן מפורש את רוסיה באחריות לפיצוץ בסכר שבאזור חרסון, שגרם להצפות ענק והוביל לפינויים של אלפי אוקראינים מבתיהם.
"בתחושת זעזוע ומורת רוח, אנחנו כותבים לך בעקבות הפיגוע בסכר קחובקה ב-6 ביוני. המעשה המכוון הזה של תוקפנות רוסית, שגרם להצפת ערים ואילץ אלפים לברוח, צריך להיות מוקע על ידי הקהילה הבינלאומית בתקיפות", כתבו במכתב.
הם הוסיפו כי "מתוך מחשבה על כך, מדינת ישראל מוכנה לספק את כל התמיכה הדרושה כדי לסייע במאמצי ההחלמה והשיקום. מדינת ישראל והכנסת עומדות איתך ועם תושבי אוקראינה בשעה קשה זו".
2 צפייה בגלריה
חרסון הצפה הצפות אוקראינה בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה
חרסון הצפה הצפות אוקראינה בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה
הצפות בחרסון בעקבות פיצוץ הסכר
(צילום: AP)
באוקראינה, נזכיר, מאשימים שרוסיה פוצצה את הסכר כדי לסכל את מתקפת-הנגד האוקראינית - שכן נהר הדנייפר מהווה את קו החזית והגבול בין השטח שבשליטה רוסית במחוז חרסון (מדרום לנהר) לבין השטח שבשליטה האוקראינית במחוז הזה (מצפון לנהר, כולל עיר הבירה המחוזית חרסון). הסכר מאפשר מעבר מהיר של כוחות צבא ושריון מגדה אחת לגדה השנייה, כך שהיה יכול לסייע לאוקראינה במתקפת-הנגד המתוכננת.
מכתבם של אלקין ואדלשטיין נשלח בשם הכנסת, בשעה שמשרד החוץ והממשלה נמנעו בהודעה הרשמית מלהאשים את רוסיה באחריות לפיצוץ. "ישראל מזועזעת מהנזק הרב שנגרם לסכר", נכתב בהודעה רשמית שפרסם שלשום דובר משרד החוץ באנגלית.
עוד נכתב בהודעה כי "אלפי אזרחים חפים מפשע נמצאים בסכנה בגלל ההרס הנורא הזה. פגיעה מכוונת כזו בתשתיות קריטיות ובאנשים חייבת לקבל גינוי חריף מהקהילה הבינלאומית כולה. מחשבותינו ותפילותינו עם העם האוקראיני בשעה קשה זו".