2 צפייה בגלריה
עימות בין רזבוזוב לנציג האיראני בפורום CICA
עימות בין רזבוזוב לנציג האיראני בפורום CICA
נציגי המדינות בפורום הביטחוני
(צילום: CICA)
התנגשות מול איראן בפורום ביטחוני של מדינות באסיה: נציג איראן בפורום CICA – המונה 27 מדינות מאסיה ומבסס תשתית לעיסוק בינלאומי בנושאי ביטחון - נטש את האולם כששר התיירות יואל רזבוזוב נאם בתקיפות נגד טהרן. על אף שבכנס נכחו נציגים ממדינות מוסלמיות שלא מקיימות יחסים עם ישראל - בהן פקיסטן, עיראק ובנגלדש - האיראני הותיר כסא ריק ועזב את המקום.
רזבוזוב אמר בוועידה שהתקיימה בקזחסטן כי המשא ומתן עם טהרן על תוכנית הגרעין הוא בבחינת "מסך עשן" שמסתיר את כוונותיה האמיתיות של איראן לפרוץ לעבר הנשק הגרעיני. "לצערי, איראן שהיא חברת CICA, ממשיכה לתמוך בארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני", אמר רזבוזוב.
השר הדגיש כי "היא מתערבת בענייני פנים של מדינות אחרות, שולחת יחידות צבאיות סדירות ומסייעת לארגוני טרור. איראן מערערת את היציבות בתימן ובעיראק ורוצה להשיג נשק גרעיני. כל משא ומתן אינו אלא מסך עשן שמסתיר את הכוונות האמיתיות שלהם. אם רף הגרעין ייחצה - המזרח התיכון לעולם לא יהיה אותו הדבר. למנוע זאת זה לא רק אינטרס ישראלי, אלא גם האינטרס של הקהילה הבינלאומית כולה".
2 צפייה בגלריה
עימות בין רזבוזוב לנציג האיראני בפורום CICA
עימות בין רזבוזוב לנציג האיראני בפורום CICA
רזבוזוב נואם בכנס
(צילום: CICA)
הנציג הפלסטיני מונתסר אבו-זייד שנאם לאחר רזבוזוב אמר כי הרשות לא זקוקה לעזרה כלכלית מישראל בהמשך למסרים שיוצאים לאחרונה מהממשלה על שיתוף פעולה כלכלי. "אנחנו צריכים שתשחררו אותנו", אמר. רזבוזוב השיב לו כי הוא בספק שהעם הפלסטיני חושב כמוהו. "ישנם פלסטינים רבים שזקוקים לעבודה ולכל עזרה שתאפשר להם להאכיל את המשפחות שלהם", טען רזבוזוב.
כמו כן, שר התיירות נועד עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בכיר המשתתפים בכנס, בשולי הפורום. השניים דנו על חיסוני הקורונה ועל חיזוק היחסים בין המדינות וענייני תיירות.