הותר לפרסום: סמ"ר נריה בלטה בן ה-21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
נריה בלטה
נריה בלטה
סמ"ר נריה בלטה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
נריה הוא בנם של רחמים ובת שבע שעלו מאתיופיה לשומרון - והשני מבין שישה אחים. הוא נולד וגדל בשבי שומרון. "בית שבי שומרון מודיע בצער רב וביגון קודר על נפילתו בקרבות הגבורה בעזה של בן היישוב נריה בלטה הי"ד, בנם הגיבור והאהוב של רחמים ובת שבע. מחבקים את ההורים את האחים והאחיות", אמרו ביישוב מגוריו של נריה. גם האב רחמים גויס בצו 8, וכן אחיו, שנלחם בעזה.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "ראינו אותך גדל לצידנו, עלם חמודות, תמיד ראשון לעזור, רצית לשרת ולתת מעצמך למדינה, להיות הכי קרבי, היית אהוב על כל הסובבים אותך, הלב נשבר לדעת שלא נראה אותך שוב. נפלת כגיבור, כזה היית וכזה תשאר בלב כולנו. בית שבי שומרון וההתיישבות בשומרון כולה יחבקו את המשפחה וילוו אותה תמיד בכל אשר תלך".
דובר צה"ל עדכן הבוקר כי קצין ושני לוחמים מגבעתי נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. שלושתם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.
אמש הותר לפרסום כי רס"ן אייל שומינוב (24) מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך פשיטה על שכונת זייתון שבעיר עזה.
בסוף חודש יולי האחרון, יותר מחודשיים לפני פתיחת המלחמה, התראיין ל-ynet שומינוב - אז מ"פ הר ברכה בגדוד שקד - וסיפר על פעילות הגדוד באזור שכם. "צריך לזכור את כל הפיגועים שלא קרו, וזה בזכות פעילות צה"ל בשטח", אמר אז. "כל לילה אנחנו עושים פעילות התקפית ומסכלים הרבה מאוד מחבלים, וזה מה שאמור להביא את הביטחון".
מאז 7 באוקטובר נהרגו 578 חיילי צה"ל, 239 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. לפי שעה מאושפזים בבתי החולים 320 פצועים, בהם 32 שמצבם קשה. מפרוץ המלחמה נפצעו 2,965 לוחמים, 456 מהם באורח קשה.