שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) מתחה הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על המפלגות שמתנגדות לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "ראש הממשלה לפיד עשה כל מאמץ כדי לאחד את הגוש, לצערי לא היו לו שותפים לאירוע הזה. המחנה הממלכתי ניהלו קמפיין לראשות הממשלה שבעיניי טיפה לא היה במקום, מרב מיכאלי לא הסכימה להתאחד עם מרצ", אמרה אלהרר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-radio ynet.
אלהרר אמרה עוד: "אני חושבת שעברנו מערכת בחירות מאוד קשה, היה ניסיון גדול ומשמעותי לאיחוד בין העבודה ומרצ. הוצעו הבטחות מאוד משמעותיות של שריונים וחלוקת תיקים. מיכאלי החליטה בסופו של דבר לא לעשות את זה, ואני חושבת שהטחת האשמות במקום לקיחת האחריות היא דבר לא נכון".
גנץ וליברמן לא ימליצו להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על לפיד. "בכל מה שקשור לנושא המקצועי הם מתקשרים בהחלט ועובדים מצוין ביחד. כל המפלגות באופוזיציה חרדות לגורל המדינה בדיוק כמונו, ואין לי ספק שישלבו ידיים כדי להתייצב לצד הממשלה בכל פעם שיגיעו הצעות טובות ולהילחם מלחמת חורמה בהצעות רעות שמגיעות לפתחנו. אני בטוחה שכולם ישלבו ידיים בראשות והנהגת לפיד".
1 צפייה בגלריה
קארין אלהרר באולפן ynet
קארין אלהרר באולפן ynet
"אני בטוחה שכולם ישלבו ידיים בראשות והנהגת לפיד". השרה אלהרר
(צילום: יריב כץ)
אמילי מואטי, חברת הכנסת היוצאת ממפלגת העבודה, אמרה במשדר בהתייחסה לכישלון של מפלגתה שקיבלה בבחירות ארבעה מנדטים: "באופן אישי הייתי צריכה לעשות המון דברים שלא עשיתי, למדתי מזה. כשפוליטיקאים טועים במשהו, יש לזה השלכות שהן לפעמים הרסניות וזה מאוד מצער אותי".
את תתמכי במרב מיכאלי בפריימריז? "קודם כל אני תומכת בהישארותה עד שתתקבל החלטה לפריימריז. כשאדם פוליטי מקבל החלטה, יש לזה השלכות שהן לא רק אישיות - אם היא 'הולכת' או 'לא הולכת'. אני לא חושבת שמרב שוקלת לעזוב, היא לוחמת. היא באמת מאמינה שקיבלה תפקיד חדש, שיש לה משימה לשקם את המפלגה והיא מאמינה בזה בכל ליבה. גם כשפגשתי אותה לא פגשתי בה סדקון של נזק".
אנחנו מבינים שמיכאלי לא מדברת עם לפיד. "זה מאוד מצער, אני הופתעתי לגלות שאיש מהאנשים האלה לא למד לקח מתוצאות הבחירות. חשבתי שצריך להקים מטה משותף של הקואליציה ולהמשיך לעבוד ביחד ולהראות את ההישגים שלנו וביחד וגם לתאם כל מיני מהלכים".