עו"ד קרן ברק חושפת את ניסיון האונס אתמול
(צילום: ערוץ כנסת)

עורכת הדין של המתלוננות בפרשת ה"סרסור בסוהרות" חשפה אתמול (יום רביעי) בדיון בכנסת כי באותו המקום שבו העידה סוהרת שנאנסה, ניסה אותו האסיר הביטחוני לאנוס חיילת-סוהרת נוספת כשנה לאחר מכן. כעת, שבעה חודשים אחרי תלונתה הראשונה בחודש ינואר האחרון, זימנה המשטרה את הסוהרת לעדות נוספת.
2 צפייה בגלריה
ד' ואמה ר'
ד' ואמה ר'
הסוהרת ואמה. עדות נוספת, שבעה חודשים אחרי התלונה
(צילום: שרון צור)
בעדותה המקורית, נציין, הסוהרת פירטה את שעברה - אך ככל הנראה הדברים לא פורשו אז כניסיון אונס. מאז ינואר, אז הגישה את התלונה שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", איש לא חזר אל הסוהרת - אך אתמול, בעקבות דבריה של עו"ד ברק, היא זומנה בבהילות.
"שנה אחרי האונס - האסיר הביטחוני ניסה לאנוס חיילת נוספת באותו מקום בכלא, שלא מצולם", אמרה אתמול עורכת הדין קרן ברק בדיון שכינסו ועדת חוץ וביטחון והוועדה לביטחון פנים של הכנסת. היא פנתה לחוקרי היחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 ואמרה כי "בחודש ינואר קיבלתם עדות ממישהי שנעשה בה ניסיון אונס באותה השיטה שנאנסה החיילת, באותו המקום, אל תגידו שלא ידעתם איפה זה היה. זה כשל ביטחוני, כשל ערכי. יש לכם שמות של סוהרים וקצינים ושל אסירים ביטחוניים. הבנתי שרוצים לסיים את החקירה - אבל יש לכם עוד הרבה פעולות לעשות".
הסוהרת ד', בשנות ה-20 לחייה, שירתה כסוהרת באגף 5 בכלא גלבוע. בראיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", סיפרה בחודש ינואר על הטראומה שחוותה בזמן שירותה בכלא. "התגייסתי לשב"ס ב-2014, ושובצתי באגף 5 בגלבוע", תיארה. "אחרי כמה חודשים באגף האסיר התחיל לגעת בי, לשלוח ידיים".
2 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
כלא גלבוע. עורכת הדין: חקירת הפרשה עברה לאחריות קצינה
(צילום: AFP)
את חרדתה, סיפרה, ניצל האסיר כדי לבצע בה מעשה מגונה. "הוא ביקש שאגיע לאגף לשיחה איתו. הוא דרש שאפתח את השערים ואעמוד מולו. הוא תפס לי את שתי הידיים בחוזקה, ניסיתי להשתחרר, וכשהסתובבתי לסגור את השער הוא ליטף לי את הישבן".
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עורכת הדין קרן ברק מסרה בתגובה לזימון החיילת לעדות חוזרת: "הסוהרת שהותקפה מינית באופן ברוטלי ועברה רצח נפשי וכן התלוננה על יחס מחפיר שמעלה שאלות ותהיות רבות לגבי מפקד הכלא שכיהן בתקופה שבה הותקפה, מסרה עדות בחודש ינואר ביחידה לחקירות סוהרים בפני חוקר גבר. לאחרונה, לאור דרישתי, עברה החקירה לאחריותה של קצינה שעל פי הידוע לי מתשאלת את הסוהרות בצורה רגישה ומבינה.
"אמנם ברור שאסור היה להתעלם מעדותה כבר בחודש ינואר, אך כעת אני מצפה מהיחידה החוקרת לפקוח את עיניה ולהבין שהייתה בכלא גלבוע שיטה סדורה ואכזרית שהביאה את הסוהרות למצב בו היו חשופות באופן יומיומי לתקיפות מיניות. אוסיף כי הסוהרות דורשות להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרשה המזעזעת והמבחילה הזאת ללא משוא פנים".