2 צפייה בגלריה
מיטה בית חולים תל השומר
מיטה בית חולים תל השומר
ניצלה את תפקידה כאחות בבית החולים. בי"ח תל השומר
(צילום: שאול גולן)
חולים שאושפזו במחלקה הכירורגית בבית החולים שיבא בתל השומר לא שיערו שדווקא האחות שמטפלת בהם תגנוב את כרטיסי האשראי שלהם בזמן שהם התאוששותם. בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע לאחרונה אחות במחלקת כירורגיה ג' בבית החולים שיבא תל השומר בגניבת 19,311 אלף שקלים משלושה מטופלים במחלקה, באמצעות העתקת פרטי כרטיסי האשראי שלהם ללא ידיעתם או רשותם.
האחות, שמועסקת דרך משרד הבריאות, הורשעה על סמך הודאתה, וזאת בהתאם להסדר המותנה שנחתם בינה לבין פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). על פי הכרעת הדין, בין החודשים יולי 2020 לינואר 2021 העתיקה האחות את פרטי כרטיסי האשראי של שלושה מטופלים במחלקה, וביצעה הזמנות בגובה של אלפי שקלים.
בכרטיס על שם פ.ש היא ביצעה 12 הזמנות בסך כול של 5,852 שקלים, בכרטיס אחר על שם מ.ת בוצעו 17 הזמנות בסך כולל של 7,182 שקלים ובכרטיס על שם ב.ד בוצעו ארבע הזמנות בסך של 6,277 שקלים. לצורך אותן רכישות הוציאה הנאשמת, בין היתר, את מספרי תעודות הזהות של המטופלים ממחשב בית החולים, תוך ניצול תפקידה כאחות בבית החולים. התביעה טענה כי במעשיה השתמשה הנאשמת ב-33 הזדמנויות שונות בכרטיסי החיוב בסכום כולל של 19,311 שקלים.
בשיתוף פעולה בין פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) לבין אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, נחתם על-ידי הפרקליטות הסדר מותנה מול האחות. במסגרת ההסדר היא הודתה בכתב האישום נגדה, ובהתאם להסדר הטיעון עם אגף המשמעת האחות פוטרה ונפסלה לשירות המדינה לשבע שנים.
2 צפייה בגלריה
השתמשה 33 פעמים בכרטיסי האשראי של המטופלים. אילוסטרציה
השתמשה 33 פעמים בכרטיסי האשראי של המטופלים. אילוסטרציה
השתמשה 33 פעמים בכרטיסי האשראי של המטופלים. אילוסטרציה
(צילום: AP)
התובעת מטעם נציבות שירות המדינה, עו"ד שירה שלמייב, אמרה בדיון כי "מעשיה של הנאשמת בזויים ומחפירים, שעה שבוצעו כלפי מטופלים במחלקה בה הועסקה. מעשיה ירדו לשפל המדרגה, המיטו בושה על עובדי בית החולים. לדבריה, "הפגיעה בתדמית שירות המדינה מתעצמת נוכח העובדה שהנאשמת שימשה בתפקיד משמעותי וניהולי בבית החולים".
סנגורה של האחות, עו"ד אסף דוק, אמר כי המעשים שיוחסו לה חריגים ביותר לנוף חייה, ובוצעו על רקע מצוקה נפשית שחוותה בחיים האישיים. "הנאשמת לקחה אחריות על מעשיה והודתה בהם מידית. היא החזירה את מלוא הכסף עוד טרם התערבות המשטרה". הוא הוסיף כי "הנאשמת הביעה לאורך כל הדרך בושה וחרטה על מעשיה, ואמרה כי היא מצטערת עליהם".
בית הדין קבע כי הנאשמת פגעה באופן בוטה באמון שניתן במקצוע הסיעוד, ובתדמית האחים והאחיות העוסקים בו. "המאושפזים נותנים מבטחם באותם אנשי צוות שישמרו על ביטחונם ורכושם. בנוסף הם מהווים טרף קל לאלה מהם המבצעים כלפיהם מעשי גניבה ומרמה, וזאת בשל מחלתם ואשפוזם", נכתב בקביעתם.
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור ביותר בו העובדת חרגה באופן קיצוני מהנורמות הערכיות המקובלות והמצופות מעובדות ועובדי המרכז הרפואי בכלל, ומאחות מוסמכת בפרט. כחלק ממדיניות בלתי מתפשרת כנגד התנהגויות פסולות מסוג זה, ננקטו נגד האחות צעדים משמעתיים מידיים והיא פוטרה בהתאם לנהלים המקובלים בנציבות שירות המדינה. עוד נציין כי בתום ההליך משרד הבריאות התלה את רישיונה לשבע שנים".