הסאנדיי הטיימס הלונדוני פרסם הבוקר (יום ראשון) כתבת שער מקיפה על מעשי האונס של חמאס, שכוללת עדויות מצד שורדי הטבח שראו את הזוועות. מדובר בעיסוק משמעותי ראשון של עיתון מוביל בנושא, אחרי שאתמול גינה לראשונה ארגון הנשים של האו"ם את המעשים, בצל ביקורת שספג על שתיקתו.
2 צפייה בגלריה
דה סאנדיי טיימס עיתון על האונס ופשעי המלחמה שביצעו מחלבי החמאס בשבעה באוקטובר
דה סאנדיי טיימס עיתון על האונס ופשעי המלחמה שביצעו מחלבי החמאס בשבעה באוקטובר
שער הטיימס
בכתבה בעיתון היוקרתי מתוארים מעשי אונס לפרטי פרטים, כולל תיאורים קשים ביותר לקריאה שבחרנו שלא לפרט כאן, על אף שפרסומם בעולם חשוב. הפסקאות הבאות, בכל זאת, עלולות להיות קשות לקריאה.
התחקיר פורסם בעיתון תחת הכותרת "ראיתי את חמאס אונס נשים לפני שרצח אותן, מספר שורד", ובאתר תחת הכותרת "קודם חמאס אנס אותה. ואחר כך ירה בראשה".
בין השאר, מתאר אחד העדים כיצד הסתתר בשיחים והיה עד למעשי זוועות באישה שהשיבה מאבק למחבלים שתקפו אותה, עד שנרצחה. "לעולם לא אשכח את פניה", אמר. "בכל לילה אני מתעורר ומבקש ממנה סליחה. היא הייתה יכולה להיות אחת מהילדות שלי, או אחותי - קניתי לה כרטיס לפסטיבל, אבל היא לא יכלה להגיע ברגע האחרון".
איש זק"א אמר בכתבה כי "היה ברור שהם מנסים לזרוע כמה שיותר אימה - להרוג, לשרוף בחיים, לאנוס. נראה שהמשימה שלהם הייתה לאנוס כמה שיותר", וכן צוטטה מטפלת רגשית שמתנדבת בטיפול בשורדי מסיבת הנובה, שסיפרה כי השורדים העידו על מעשי האונס שראו.
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
2 צפייה בגלריה
הפגנה בקנדה נגד שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים על הזוועות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר
הפגנה בקנדה נגד שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים על הזוועות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר
הפגנה בקנדה נגד שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים על הזוועות

כאמור, אחרי שתיקה ממושכת אל מול הדיווחים הרבים על מעשי אונס שהתרחשו במהלך הטבח, אתמול ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים גינה לראשונה את הזוועות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. זאת לאחר שבשבוע שעבר פרסם הארגון תגובה רפה ללא גינוי מפורש לחמאס, שהובילה למחאה חריפה נגדו ונגד האו"ם.
ישראל, נזכיר, זעמה על כך שהארגון והעומדת בראשו - ד"ר סימה בחוס - מתעלמים באופן בוטה ושיטתי מהפגיעה בנשים ישראליות באירועי 7 באוקטובר כולל התעלמות מרציחות, פציעות, חטיפות, ואונס שעברו בידי הטרוריסטים. השבוע, כמאה נשים הפגינו מול מטה הארגון בניו יורק במחאה על שתיקתו הרועמת. הן עמדו במקום עם סימני דם במכנסיים, זכר לסרטון הנורא שפורסם ביום הטבח, לצד תמונות של הנפגעות והכותרת "Me too, אלא אם את יהודייה", ומסרו: "נבגדנו על ידי מי שחשבנו שיעמדו לצידנו. נשבענו להאמין זו לזו תמיד - למה לילדות שלנו אתן לא מאמינות?".