הקורבן השלישי בפיגוע הרצחני בלב תל אביב: ברק לופן, בן 35 מגבעת שמואל וספורטאי ומאמן בתחום חתירת קיאקים, מת בצהריים (שישי) מפצעיו בבית החולים איכילוב, שעות לאחר שנורה אמש בפיגוע בבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הוא הותיר אחריו את אשתו דנה ואת שלושת ילדיהם. מבית החולים נמסר כי חרף מאמצי הרופאים להציל את חייו, מותו נקבע בסופו של דבר ביחידה לטיפול נמרץ. הלווייתו תיערך ביום ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ גינוסר.
3 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
ברק לופן ז"ל. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים
3 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
לופן וזירת הפיגוע בתל אביב, אמש
(צילום: AFP)
"ברק אהובינו - נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת, ספורטאי בכל רמ"ח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום - עזב אותנו בטרם עת", מסרה משפחתו. "המומים, כואבים ואוהבים מאוד. יהי זכרו ברוך".
לופן נולד כאמור בקיבוץ גינוסר שליד הכינרת. סבו וסבתו היו ממייסדי הקיבוץ. בעבר נחשב לאחד הקייאקיסטים המובילים בישראל. בשנת 2006 זכה באליפות אירופה במדליית ארד בקיאק זוגי למרחק 200 מטר עם המדליסט האולימפי מסידני 2000, מיכאל קלגנוב, ואף סיים עם קלגנוב במקום השישי באליפות העולם (ב-500 מטר).
לופן נכלל בסגל האולימפי המורחב, אבל לאחר שקלגנוב הפסיק לחתור עמו, הוא פרש בתחילת 2009. שנה לאחר מכן חזר לחתור והשתתף באליפות העולם, אבל לא הצליח להשיג את הכרטיס האולימפי. ב-2016 חבר לופן פעם נוספת לאגדה ספורטיבית - הפעם כמאמנה של פסקל ברקוביץ, ספורטאית פראלימפית שזכתה באליפות העולם.

ברקוביץ עצמה הגיעה הבוקר לבית החולים איכילוב, וסיפרה כי היא גרה קרוב מאוד לזירת הפיגוע בתל אביב: "שמענו מלא סירנות ומלא בלגן, והבנו ישר שמשהו לא תקין קורה. הלכנו לישון ולא ידענו שאחד החברים שלנו נפגע מאוד קשה באופן אנוש לגמרי ועל הבוקר באתי לבית החולים, לחזק את המשפחה ולהתפלל".
ברקוביץ, שדיברה טרם נקבע מותו של לופן, הוסיפה: "זו תחושה הזויה, תחושה שדבר כזה לא יכול לקרות, זה לא נתפס, גם כשאתה שם זה נראה לא אמיתי, זה נראה כמו סרט. לצערנו זה ממש לא סרט וזה מאוד מאוד עצוב. המזל שלנו הוא שכולנו ביחד וזה מה שמציל אותנו, המשפחות והחברים והקטע המאוד ישראלי הזה שגם במיון כולם איתנו".

בוועד האולימפי מסרו: "ברק לופן, ספורטאי מצטיין, חותר קיאקים מוכשר וחבר הסגל האולימפי של ישראל, נרצח ע"י בן עוולה. ברק היה בחור קסם, עם אישיות מיוחדת ויכולת נתינה אינסופית. בשנים האחרונות התרכז ברק באימון וחינוך דור העתיד ובמיוחד באימון נבחרות הפראלימפיות. לאחרונה סיים בהצלחה את הקורס הבכיר ביותר לאימון בספורט הישראלי, הפודיום".
ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "עם ישראל כולו משתתף בצערם הכבד של בני משפחתו של ברק לופן הי"ד, הנרצח השלישי בפיגוע האכזרי בדיזנגוף. אב לשלושה מגבעת שמואל. נקרע הלב. יהי זכרו ברוך". שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר גם תנחומים: "עצב רב עם היוודע מותו של ברק לופן אשר נרצח בפיגוע אמש. ברק היה ספורטאי הסגל האולימפי בעבר ומאמן פראלימפי מצטיין כיום. ברק היה מוכר כאיש ספורט מקצועי ומסור. תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
מהמועצה האזורית עמק הירדן נמסר כי היא "מרכינה את ראשה ומשתתפת בצערם הכבד של משפחת לופן ושל קיבוץ גינוסר כולו. ברק אשר נפצע אנושות בפיגוע הטרור בתל אביב והלך לעולמו לאחר מאבק קשה על חייו בשעות האחרונות, הותיר מאחוריו משפחה אוהבת ועמק שלם כואב. יהי זכרו היקר ברוך". עוד נמסר: "מאז היוודע הבשורה המועצה מלווה את המשפחה והקיבוץ ומעניקה להם את כל הסיוע הנדרש. ביום שובר לב שכזה אנו משתתפים בצערם של כלל משפחות הנרצחים ומייחלים להחלמת הפצועים".

גדלו יחד, נהרגו יחד: גם תומר ואיתם נרצחו בפיגוע

מוקדם יותר נחשפו שמותיהם של שני ההרוגים האחרים בפיגוע הירי, תומר מורד ואיתם מגיני, בני 27 מכפר סבא. השניים יובאו למנוחות ביום ראשון וייטמנו זה לצד זה בבית העלמין פרדס חיים בעירם. הלווייתו של מורד תיערך בשעה 15:30 ושל מגיני בשעה 16:30.
תומר ואיתם היו חברי ילדות ולמדו יחד בתיכון הרצוג בכפר סבא. תומר שירת בנח"ל, איתם בחיל הים. שניהם היו סטודנטים באוניברסיטת תל אביב - תומר למד הנדסת מכונות ואיתם מדעי המוח בשילוב פסיכולוגיה ומדעי המחשב.
3 צפייה בגלריה
תומר מורד איתם מגיני נרצחים הרוגים בפיגוע בדיזנגוף
תומר מורד איתם מגיני נרצחים הרוגים בפיגוע בדיזנגוף
תומר מורד (ימין) וחבר ילדותו איתם מגיני, שניהם בני 27 מכפר סבא, ושניהם נרצחו בפיגוע
מורד וחברתו אריאל הכירו לפני שש שנים. לפני כמה ימים עבודה חדשה בפתח תקווה ובמקביל סיים את התואר בהנדסת מכונות. בבית משפחתו בכפר סבא מיררה האחות טל בבכי כשישבה לצד ההורים בנימין ואתי. האח עומרי עושה דרכו מארצות הברית חזרה לישראל בעקבות האסון הכבד.
"תומר היה המסמר של החבר'ה שלנו, קצין בנח"ל, איש ערכי, תמיד דאג לכולם ועתה הוא נרצח לנו ואין לנו יותר את תומר וחברו איתם", סיפר בבכי החבר אלון גרוסמן. גל בנבנישתי, חבר נוסף, אמר: "הם קבעו להיפגש עם כמה חברים. הם היו חברי ילדות, תמיד דאגו אחד לשני. כשהם לא ענו - הבנו שקרה משהו. הבנו שהרע מכול קרה. שני החברים שיצאו לבלות ביחד - נרצחו".
מגיני התארס לפני כחודש עם בת זוגו איילה. הצעת הנישואין המרגשת נערכה בחוף הים בהרצליה, במקום שבו היה הדייט הראשון של השניים. מיד לאחר מכן הם טסו לחופשה ברומא וכשחזרו התחילו לתכנן את החתונה. ביום ראשון הם היו צריכים ללכת לראות אולמות אירועים.
לפני יומיים שלח מגיני לסבו חגי הודעה. "אני רוצה להתייעץ איתך לגבי הצד שלך, אבל בלי לחץ", כתב מגיני לסב. הבוקר סיפר חגי בבכי: "שלחתי לו אמש הודעה שייתן סימן שהוא בסדר ולא הופיע וי כחול. הוא רצה להתייעץ איתי לגבי החתונה, זה כבר לא יקרה". הסב אמר עוד: "איתם זה ילד שאני לא חושב שאפשר למצוא מילים כדי לתאר אותו. הוא הרוח החיה בכל מקום שהוא מגיע אליו, תמיד במרכז העניינים. ילד חכם שקיבל 715 בפסיכומטרי למרות שבתיכון עשה בלגן. כל מי שנגע בו אהב אותו".