4 צפייה בגלריה
מטיילים בסחנה
מטיילים בסחנה
(צילום:EPA, אביר סולטן )
השירות המטאורולוגי פרסם היום (שני) סקירה ראשונית על גל החום ביומיים האחרונים, וממנה עולה כי עומסי החום אתמול היו חריגים בהשוואה לימי שיא בגלי החום שפקדו את ישראל בעשור וחצי האחרון. "גל החום הנוכחי מתאפיין בשיא ברור שהתרחש אתמול העוקף משמעותית את שיאי גל החום הקודם ודומה בעוצמתו לימי השיא בגלי החום הכבדים ביותר שפקדו אותנו", כתבו בשירות המטאורולוגי.
החריגות הגבוהות ביותר בטמפרטורות נרשמו אתמול בעמק החולה, שם נמדדו טמפרטורות של 46-45 מעלות צלזיוס, ובצפון הגולן והגליל העליון, שם נמדדו טמפרטורות של 41-36 מעלות. בעמק הירדן וביכנרת נמדדו אתמול 43 עד 46 מעלות, בדרום הגולן ובגליל התחתון 41 עד 42 מעלות, בערבה 42 עד 45 מעלות, בהרי המרכז 38 עד 42 מעלות ובגליל העליון 36 עד 37 מעלות. באזורים אחרים בארץ, כך נכתב, הטמפרטורות היו פחות גבוהות - אך הן לוו בלחות יחסית גבוהה. במישור החוף, לדוגמה, נמדדו 30 עד 32 מעלות, עם לחות יחסית של 75% עד 80%.
הטמפרטורות הגבוהות שנמדדו אתמול לא שברו שיאים עבור חודש אוגוסט, למעט בכפר בלום - שם נמדדו 45.8 מעלות, שיא ביחס ל-45.5 מעלות שנמדדו בשנת 2010. למרות זאת, בכפר בלום נמדדו בספטמבר 2020 47 מעלות - ולא מדובר בשיא עבור הקיבוץ שבאצבע הגליל. עומסי החום היו גבוהים מהרגיל עקב לחויות גבוהות בהשוואה ללחויות בשרבים דומים, ובקיבוץ גלגל שבבקעה נקבע שיא חדש של עומס חום: 38.4 "יחידות אי-נוחות", מדד שעוקף ביחידה אחת שלמה את השיא הקודם שנקבע במקום באוגוסט 2015.
בשירות המטאורולוגי סיכמו את הדוח בכך שיום השיא של האירוע עומד כתף אל כתף עם ימי שיא בגלי החום הקשים ביותר שהחלו להגיע לישראל בתכיפות בעשור וחצי האחרונים. אלא שגל החום כולו - שלמעשה אורך יומיים - מסתמן כפחות חזק מגלי החום הקשים של אוגוסט 2015 וספטמבר 2020, שבהם היו כמה ימים עם עומסי חום קיצוניים ברצף ולא רק יום שיא בולט.
4 צפייה בגלריה
נופשים בחוף סוסיתא בכינרת
נופשים בחוף סוסיתא בכינרת
בכינרת נמדדו 46-43 מעלות צלזיוס בגל החום הנוכחי. חוף סוסיתא בכינרת
(צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת)
4 צפייה בגלריה
מטיילים בסחנה
מטיילים בסחנה
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
4 צפייה בגלריה
מטיילים בסחנה
מטיילים בסחנה
(צילום:EPA, אביר סולטן )
אחרי יום השיא של גל החום שהיה אתמול, חלה ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין היה חם מאוד עם עומס חום כבד עד קיצוני בכל הארץ. מחר כבר תורגש ירידה משמעותית יותר בעומס החום. ייתכן גשם מקומי במזרח הארץ. ברביעי מגמת ההקלה בעומס החום תימשך.