בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על שחרורו של איברהים קטוש, סטודנט לרפואה בן 21 מחברון שהואשם בהטרדה ואיומים לאחר שאיים על חייהם של שני אחיו השכולים של סמ"ר דניאל ראשד ז"ל, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני. ראשד נפל בקרבות נגד מחבלי החמאס בהגנה על קיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
איברהים קטוש קרא להסתה ותמיכה בחמאס בשם בדוי בסנאפצ'אט
איברהים קטוש קרא להסתה ותמיכה בחמאס בשם בדוי בסנאפצ'אט
הנאשם איברהים קטוש שהטריד אחים שכולים ברשתות החברתיות
בהתכתבות עם שני האחים הקטינים קילל אותם קטוש, שיבח את מעשי החמאס בטבח בתושבי הדרום וכינה אותם בוגדים. הוא אף שלח להם מספר תמונות ובהן גם תיעוד של חייל צה"ל שנרצח בידי מחבל חמאס שהצטלם כשהוא דורך על גופתו. לפני כשבועיים, בעקבות מבצע צבאי בשיתוף השב"כ וכוחות הבטחון, נעצר קטוש בביתו והמשטרה הגישה נגדו כתב אישום. לבקשת המשטרה, הורה השופט זיאד סאלח על מעצרו של הצעיר הפלסטיני עד תום ההליכים אך בעקבות ערעור שהגיש סנגרו, עו"ד ראשד דראושה, פסק השופט אמיר טובי בבית המשפט המחוזי בחיפה כי קטוש ישוחרר לביתו בשטחי הרשות הפלסטינית וההליכים המשפטיים בעניינו יימשכו בישראל.
3 צפייה בגלריה
דניאל ראשד ז"ל
דניאל ראשד ז"ל
דניאל ראשד ז"ל
(צילום: מהאלבום הפרטי)
בהחלטתו ציין השופט טובי, כי למרות שהדברים שכתב הצעיר הפלסטיני הם "מכוערים, נבזים, מגונים ומקוממים מאין כמוהם", מעצרו לא מהווה מקדמה על חשבון עונשו וכי למרות הראיות להוכחת אשמתו אין בהן עילה למעצרו עד תום ההליכים. לדבריו, על אף האיומים שהשמיע על חייה של המשפחה השכולה, מאחר וזו גרה רחוק ממנו, הוא לא יממש את הצהרותיו. "בין שני היישובים מפרידה גדר שנועד לסכל מעבר חופשי בין שטחי הרשות למדינת ישראל והאפשרות למימוש האיום נראית קלושה למדי", קבע השופט טובי וציין כי אין כל היכרות בין קטוש למשפחת ראשד והנאשם הינו צעיר בן 21 נעדר עבר פלילי שמזה חודש מצוי במעצר.

הפרקליטות לא ערערה על ההחלטה

למרות החשש כי קטוש ימלט מהדין ולא יהיה אפשר לשפוט אותו מאחר והוא גר בשטחי הרש"פ שלא נמצאים בשליטת ישראל, קבע השופט כי זו לא חזות הכל וניתן להסתפק בשחרורו תחת דרישת תשלום ערבות כספית להבטחת התייצבותו להליכים הפליליים נגדו. השופט טובי איפשר לפרקליטות המדינה לערער על ההחלטה בפני בית המשפט העליון אך בפרקליטות לא ערערו. גורם בכיר במשטרה ביקר היום את החלטת השחרור והביע אכזבה גדולה.
3 צפייה בגלריה
איברהים קטוש קרא להסתה ותמיכה בחמאס בשם בדוי בסנאפצ'אט
איברהים קטוש קרא להסתה ותמיכה בחמאס בשם בדוי בסנאפצ'אט
הדברים שכתב קטוש ברשתות החברתיות
במהלך דיון בערעור בפני בית המשפט המחוזי הסבירו במשטרה כי קיימת לקטוש עילת מסוכנות וכי הוא שלח "איומים קשים שנאמרו בנסיבות קשות כלפי נפגעי עבירה שהם קטינים, אחים שכולים". נציג המשטרה הזכיר כי לצרוך העמדתו לדין הוקפצו מספר יחידות צבאיות של לוחמים לצד כוחות משטרה ושב"כ וקיימת חומרה באיומים מעין אלו, במיוחד בתקופה הנוכחית. סנגורו של קטוש ציין מנגד כי מדובר ב"אכיפה בררנית" וכי העבירות בהן הואשם הן קלות מאלו שנגזרו מחוק המאבק בטרור. לדברי גורם במשטרה, מאחר ועבירות ההסתה לא נעשו בשטח ישראל לא ניתן להעמידו לדין בעבירות טרור על אף שעבירות אלו עולות בהחלט עם החוק למאבק בטרור.