חברת הכנסת מירי רגב מבהירה פעם נוספת כי לאחר עידן נתניהו היא מתכוונת להתמודד על ראשות הליכוד - וממשיכה לתקוף את מי שעומד כעת בראשות הממשלה. "אני מבינה את הכאב של זלנסקי, בעיקר על בנט שקפץ בראש ורצה להיות מתווך - כשהוא לא מסוגל לתווך בתוך הקואליציה. במקום להתעסק בדבר העיקרי, במקום לבוא ולעשות הכול כדי למנוע את הגרעין האיראני", אמרה רגב בריאיון לוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות".
בתחילת דבריה של רגב נשמעו שריקות בוז. "יש פה מזנון לא רע. מי שעושה בוז יכול ללכת לשתות קפה", הגיבה שרת התרבות לשעבר מהליכוד.
מנסור עבאס שדיבר כאן לפניית אמר שהיה הסכם קואליציוני בין הליכוד לרע"ם להקים ממשלה יחד. זאת אומרת שאת היית יכולה עכשיו לשבת עם מנסור. "אמר, אבל זה לא נכון. הדבר היחיד שהיינו איתו במשא ומתן זה על הבחירה הישירה לכנסת. באף שלב לא היינו יושבים איתו. לא היינו עושים את הטעות הזאת עם מי שמייצג את האיסלאם. אין ממשלה בעולם שהתנועה האיסלאמית היא חלק ממנה חוץ מישראל. והכפיים הם לבנט".
1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
רגב בריאיון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מה את חושבת על נאום נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. "לדעתי זלנסקי פספס את הקשב, במקום לרתום הוא אטם. הלב היהודי עם אוקראינה, הם נלחמים על הבית. אבל לא כל דבר צריך להשוות לשואה ולנאצים ולפתרון הסופי. זאת הייתה השוואה לא במקומה. הוא קצת עיוות את ההיסטוריה. אני מבינה את הכאב של זלנסקי, בעיקר על בנט שקפץ בראש ורצה להיות מתווך - כשהוא לא מסוגל לתווך בתוך הקואליציה. במקום להתעסק בדבר העיקרי, במקום לבוא ולעשות הכול כדי למנוע את הגרעין האיראני. הוא אומר היום ב'ידיעות אחרונות' זה לא בריא שהאמריקנים רוצים להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. מה זה לא בריא? לא בריא זה לאכול סוכר. זה לא לא בריא. זה מסוכן. זה מסוכן. הוא נותן גרין קארד לייצוג של משמרות המהפכה".
ישבה פה איילת שקד ואמרה אותו דבר על נתניהו. הוא לא הצליח במשך 12 שנים לסכל את תוכנית הגרעין האיראנית. "בתקופה הרופסת הזאת עושים האמריקנים הסכם שמאפשר העברת מיליארדים לאיראן. גם אתה יודע וגם בנט יודע שהיחיד שהצליח למנוע את הסכם הגרעין זה ביבי. הוא פעל מול כל העולם. בנט מה לעשות, צריך להגיד את האמת, אומר X ועושה Y. אמר על סינגפור, בסוף היו מיסים. אמר לא מנסור, בסוף כן. הדבר היחיד שמעניין את בנט זה הכיסא שלו".
שמעתי שאת רוצה להעביר הצעת חוק שראש ממשלה בישראל יהיה חייב לגור בבלפור. מה אכפת לך איפה הוא יגור? "מה זאת אומרת? יש מעון רשמי. שיגור שם. למה שנבזבז כספי ציבור. המעון הרשמי ששם אתה מתגורר זה בעצם המעון בבלפור. הרי זה ברור שאם זה היה הפוך. היו מלא כותרות רעות".
מה יקרה כאן ביום אחרי נתניהו? בריאיון ל'ידיעות אחרונות' אמרת שיום אחרי ביבי יצטרכו לעשות חשבון נפש, אמרת שהגיע הזמן לראשת ממשלה מזרחית. "אני מסכימה שביבי קיבל את ההחלטה לא לקבל עסקת טיעון. אני שמחה שביבי מוביל את הליכוד. כל עוד ביבי נמצא אנחנו עומדים מאחוריו. לא מאחורי מנהיג ילדותי. ביום שאחרי אני באמת מתכוונת להתמודד על ראשות התנועה, כמו כל אחד אחר".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף אף הוא את זלנסקי והבהיר מדוע הוא לא תומן בקליטת פליטים: "אמרו ששלחו בית חולים. אני לא יודע כמה זה יעיל, אבל מקווה שזה קורה. אין סיבה שלא נעזור. קליטת פליטים זה משהו אחר. מדינת ישראל קמה בשביל לדאוג לעם היהודי. אנחנו צריכים להתעסק בזה. לשם אנחנו צריכים להקצות משאבים כספיים וזמן".
בתשובה לשאלה אם הוא מסכים להנחת היסוד שנתניהו הוא הדבק של הקואליציה הזאת, ענה רוטמן: "אני לא יודע אם נתניהו הוא הדבק ואם היא תתפרק או לא. אני יכול לומר שבעיניי מדובר בתירוץ עלוב מאוד להצדקת חלק מהדברים, אפילו ברמת הפשע שהממשלה הזאת מבצעת. אני מזכיר לך שהממשלה הזאת קמה עם צעקות אימים של איילת שקד ועל כך ש'מעניין אותנו רק קורונה וכלכלה'. לא שמעתי אף התייחסות לחודש פברואר שהיה אחד הקטלניים ביותר".