מג'די זכריה יוסף עואד (65), אדם בעל צרכים מיוחדים תושב טול כרם, נורה למוות לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) כשהיה בדרכו לקנות פלאפל. המשפחה טוענת שהוא נורה למוות על-ידי לוחמי צה"ל שפעלו בעיר שבמערב השומרון.

המקרה תועד על ידי מצלמת אבטחה שהייתה במקום. בתיעוד ניתן לראות את ההרוג, זכריה יוסף עואד, הולך על הכביש ובאותו רגע נורה בראשו ונפל על הכביש, כשבהמשך נקבע מותו. באותו סרטון נראה גם רכב שנוסע לאחור עקב הירי.
על פי טענת המשפחה ותושבים, "ההרוג אובחן עם מגבלה שכלית ונפשית ולא תיפקד כלל. היום לפנות בוקר חיילי צה"ל ירו בו למוות ובדם קר ובלי שיעשה שום מעשה חמור. כולם ראו את החיילים בזמן שנטשו את המקום לאחר הירי".
1 צפייה בגלריה
מג'די זכריה יוסף עואד
מג'די זכריה יוסף עואד
מג'די זכריה יוסף עואד
הם הוסיפו: "לא היו במקום חילופי אש ולא ירי, הכול היה שקט, והחיילים החליטו לירות בו ללא שום סיבה עד שהרגו גבר בעל צרכים מיוחדים".
אשתו אמרה: "בעלי היה אדם עם מוגבלות. הוא היה מוגבל שכלית ונפשית. הרבה פעמים הוא היה יוצא מהבית ויצאנו לחפש אותו. הפעם הוא יצא לקנות פלאפל וחזר אלינו ללא רוח חיים לאחר שירו בו חיילים. זאת התנהגות חמורה. חטפו לנו בעל ואבא לבת שסובלת ממחלות. מקווה שיענישו את מי שעומד מאחורי הירי ולא יזלזלו באירוע".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות הביטחון פעלו בתאריך 1 בנובמבר למעצר מבוקש בעיר טול כרם. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוחות, אשר השיבו בירי לעבר מקורות הירי. התקבלה טענה על פגיעה בפלסטיני לא מעורב, האירוע בבדיקה".
גורמים נוספים אמרו כי "נבדקת הטענה כי הירי שפגע בבלתי מעורב בוצע על ידי פלסטינים, שכיוונו באש חיה לעבר הכוחות".