ד"ר עבדול קאדיר חאן, אבי תוכנית הגרעין של פקיסטן, מת היום (א') אחרי שחלה בקורונה ואושפז בבית החולים באיסלמבאד. חאן, שנחשב לגיבור לאומי בפקיסטן, היה בן 85 במותו.
חאן הפך את פקיסטן למדינה המוסלמית הראשונה בעולם עם נשק גרעיני. אחרי התהילה הפך לדמות שנויה במחלוקת ולאויב המערב, כשהואשם במכירת סודות גרעין לאיראן, לוב וצפון קוריאה.
חאן למד באירופה וחזר לארצו בשנות ה-70, אחרי שעבד במרכז למחקר גרעיני בהולנד. הוא הואשם שגנב טכנולוגיה להעשרת אורניום מהולנד – ובהמשך השתמש בה לפיתוח תוכנית הגרעין של ארצו.
ב-1974, בעקבות התקדמות בתוכנית הגרעין של הודו השכנה, הציע חאן לראש הממשלה דאז - זולפיקאר עלי בהוטו – טכנולוגיה שתשמש לפיתוח תוכנית גרעין פקיסטנית. בהוטו הסכים, וחאן הוביל את תוכנית הגרעין המקומית. ב-1998 ביצעה פקיסטן את הניסויים הגרעיניים הראשונים שלה.
ב-2004 נעצר חאן בפרשה שזעזעה את פקיסטן ושבעקבותיה הוא נתפש במערב כאיש מסוכן. חאן הואשם במכירת סודות גרעין לצפון קוריאה, לוב ואיראן. הוא הביע חרטה, וקיבל חנינה – אך שוחרר ממעצר בית רק ב-2009. בהודאתו אמר חאן שפעל לבדו, אך בהמשך אמר שהיה שעיר לעזאזל.
ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, ספד למדען הגרעין ואמר שפקיסטן איבדה "אייקון לאומי". הוא ציין שהפקיסטנים אהבו אותו "בזכות התרומה הקריטית שלנו להפיכתנו למדינה בעלת נשק גרעיני".