2 צפייה בגלריה
שביתה במרכז רפואי הלל יפה
שביתה במרכז רפואי הלל יפה
ההודעה על השביתה בבית החולים הלל יפה
(צילום: דוברות מרכז רפואי הלל יפה)
שביתת עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים תיכנס מחר (יום רביעי) ליומה השני. במסגרת השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה. בבית החולים הלל יפה בחדרה, למשל, ניתן היה לראות את הפגיעה הקשה בעבודה השוטפת כתוצאה מהשביתה.
במסגרת השביתה לא ניתנים שירותים לחדרי ניתוח, וכן לא ניתנים שירותי ניקיון ואחזקה, שירותי חלוקת מזון, שירותי מזכירות, שירותי קבלת קהל במרפאות חוץ ועוד. המשמעות – עיכוב בהעברת חולים בין המחלקות או לחדרי הניתוח, הצטברות כביסה מלוכלכת והיעדר צוות להחליפה או להביא חדשה במקומה, היעדר קבלת קהל במרפאות בהיעדר מזכירות, צוותי רפואה וסיעוד נאלצים לבצע עבודות של שינוע מטופלים בנוסף על עבודתם הרגילה ועוד.
ד"ר אמנון בן משה, המנהל האדמיניסטרטיבי של הלל יפה, אמר כי "תוצאות השביתה קשות מבחינת בית החולים. מהבוקר זורמות פניות של אחיות אחראיות ורופאים על צרכים בסיסיים מול המטופלים, שאינן זוכות למענה אף שהן חיוניות כדי לאפשר את הטיפול הרפואי. חולים לא יכולים להמשיך להיות מטופלים כראוי ללא החלפת מצעים, ללא פינוי אשפה מהמחלקות ומהמרפאות, ללא מענה טכני למכשור וציוד רפואי ועוד. עובדי המנהלה והמשק פועלים במתכונת חירום מצומצמת בלבד והיכולת שלנו לתת מענה לכל אלה הולכת ופוחתת. ככל שעוברות השעות זה נעשה יותר קשה ויותר מורכב".
2 צפייה בגלריה
שביתה במרכז רפואי הלל יפה
שביתה במרכז רפואי הלל יפה
אחות משמשת כפקידת קבלה בבית החולים הלל יפה
(צילום: דוברות מרכז רפואי הלל יפה)
המנהל של הלל יפה, ד"ר מיקי דודקביץ, אמר כי "מדובר במאבק מהותי ביותר הנוגע לבטיחות ואיכות הטיפול ומתן שירותי רפואה במערכת הבריאות. יש להוסיף תקנים בכל התחומים הנוגעים למנהל ומשק, וכן לשפר את תנאי העסקת העובדים - כל זאת בהלימה לצרכים של מערכת הבריאות בעובדים מקצועיים ומיומנים ובמספר העונה לדרישות ההולכות וגוברות במנהל ומשק, על מנת לעמוד בסטנדרט טיפולי הולם".
השביתה החלה לאור טענות לעומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה.
בשביתה משתתפים 13 אלף עובדים ב-30 בתי חולים, לצד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. יו"ר ההסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, אמר כי "אנחנו מצרים על כך שנאלצו להגיע לכדי שביתה, אבל הגיע הזמן להתייחס לאוכלוסייה שקופה זו, שמקופחת חרף פועלה הרב. המפתח לפתרון נמצא אצל הדרג המקצועי במשרד האוצר. הגיע הזמן שגם שם יוקירו את פועלם של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים למען מערכת הרפואה הציבורית ולטובת אזרחי ישראל".