בית ביישוב סביון נפגע אמש (שלישי) מפגיעת רקטה במטח ששוגר מרצועת עזה לכיוון המרכז והשפלה. לא היו נפגעים בקרב יושבי הבית, שנכנסו למרחב המוגן. גם בראשון לציון אותרו רסיסים ברחוב, וגם שם לא היו נפגעים.

3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית בסביון
פגיעה ישירה בבית בסביון
הבית בסביון
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
מתי, שמתגוררת בבית שנפגע בסביון, סיפרה: "היינו בעלי, אני ואמא שלי בבית. היה בום אדיר. לא האמנו שזה בבית שלנו. נכנסנו לממ"ד וזה הציל אותנו. השתרכתי מאחורה כדי להביא את החתול, לא הספקנו לסגור את הדלת והיה בום וכל הבית נהרס". היא סיפרה כי החתול שלה התחבא מתחת לספה, ולא נפגע גם הוא.
היא הוסיפה כי "אי אפשר להיכנס לבית. הוא הרוס טוטאלית. אנשים חייבים להקשיב להנחיות - זה כל כך חשוב. דקה ולא הייתי בחיים - לא אני, ולא בעלי".
3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית בסביון
פגיעה ישירה בבית בסביון
אנשי פיקוד העורף בפתח הבית
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית בסביון
פגיעה ישירה בבית בסביון
(צילום: עידו ארז)
קובי נבון, שכן שמתגורר בסמוך לבית שנפגע, אמר: "אני גר ממש ממול. שמעתי בום אדיר ואמרתי לאשתי שזה אצלנו כנראה. הרחתי עשן וריח של שריפה, רצתי לבית שהיה פרוץ לחלוטין וצעקתי 'יש אנשים?'. צעקו לי שכן והוצאתי אותם מהממ"ד. הטיל היה בסלון. צריך להגיד הגומל ולהקפיד. זו הוכחה שצריך להקפיד על הוראות פיקוד העורף".
יונתן רז, נציג פיקוד העורף שהגיע לבית, אמר: "יש הרס רב בזירה, אבל לשמחתנו - כמצופה ממשמעת אזרחית טובה - בני המשפחה, שלושה במספר, נכנסו לממ"ד ובכך ניצלו חיים. בדרך כלל בנפילות רקטות בטווחים כאלו של עשרות קילוגרמים יהיו רסיסים ושברי יירוט והדף מסביב. כוחותינו ביצעו סריקות בשמונה מבנים ושללו אירוע נוסף, ולכן ההנחיות הן הישארות בממ"ד כ-10 דקות גם אם האירוע לא קרה אצלך. פיקוד העורף בנה תורה להתמודדות עם הרקטות אחרי עשרות שנות ניסויים. זה כל פעם מוכיח את עצמו מחדש".
פורסם לראשונה: 00:04, 08.11.23