צפון קוריאה שיגרה הלילה (בין רביעי לחמישי) טיל בליסטי לעבר הים, מול החוף המזרחי של חצי האי הקוריאני. כך מסרו דרום קוריאה ויפן. בעקבות השיגור, הופעלה התרעת חירום באי הוקאידו שבצפון יפן. גם הממשלה ביפן הזהירה את תושבי האי, קראה להם לתפוס מחסה באופן מיידי ומסרה כי הטיל צפוי ליפול בסמוך לאי. זמן לא רב לאחר מכן הרשויות במדינה חזרו בהן מהאזהרה, ומסרו כי מערכת התרעת החירום חזתה באופן שגוי שהטיל ייפול ליד האי.
1 צפייה בגלריה
צפון קוריאה שיגור טיל בליסטי
צפון קוריאה שיגור טיל בליסטי
שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי על ידי צפון קוריאה. ארכיון
(צילום: רויטרס)
בהמשך הודיעה ממשלת יפן כי הודעת החירום שיצאה, ושלאחר מכן משכו אותה, הייתה הולמת, ולא טעות. הרשויות במדינה ציינו כי "לא תיקנו את המידע שהוציאה האזעקה". הם הוסיפו כי הטיל נעלם מהרדאר של המדינה מיד לאחר שאותר, ושניתוח שנעשה לאחר מכן מצא שלא הייתה היתכנות שיפול בטריטוריה של המדינה - דבר שהוביל להסרת ההתרעה. "האזעקה הופעלה כדי ליידע תושבים על סכנה של נפילת טיל, כדי לתת עדיפות לבטיחותם".
ראש ממשלת יפן פומיו קישידה הודיע כי הממשלה תכנס פגישה של המועצה לביטחון לאומי של המדינה על רקע השיגור, ושייפגש עם השרים הרלונטיים. שר ההגנה של יפן יסוקזו המדה אמר כי יכול להיות שהעצם ששוגר היה טיל בליסטי בין-יבשתי, ושנראה שהטיל נורה לכיוון מזרח בזוית גבוהה. הוא הוסיף כי הטיל לא נפל בטריטוריה של יפן, ושמשרד ההגנה בוחן את השיגור כדי להשיג פרטים נוספים. השר לא יכול היה לאשר האם הטיל עף מעל שטחה הכלכלי של המדינה.
ארה"ב מסרה כי היא "מגנה בתוקף" את שיגור הטיל הבליסטי על ידי צפון קוריאה. כך מסר הבית הלבן. דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, אמרה כי "הדלת לא נסגרה בפני הדיפלומטיה, אבל על פיונגיאנג להפסיק מיד את פעולותיה מערערות היציבות, ובמקום זאת לבחור במעורבות דיפלומטית".
לפי משמר החופים של יפן הטיל נפל בים, מזרחית לצפון קוריאה. לפי סוכנות החדשות היפנית קיודו, הטיל נפל מחוץ לשטה הכלכלי הבלעדי של המדינה. המטות המשולבים של דרום קוריאה מסרו כי הטיל נורה בשעות הבוקר, מאזור הסמוך לפיונגיאנג. סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית יונהאפ מסרה כי נראה שצפון קוריאה ערכה ניסוי במערכת נשק חדשה, אולי בטיל עם מנוע דלק-מוצק.
צבא דרום קוריאה מסר כי הוא נמצא בדריכות גבוהה, ושומר על מוכנות בתיאום צמוד עם ארה"ב. בצבא הודיעו בנוסף כי "מגנים בחריפות" את שיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה, שמפר החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם. עוד מסר הצבא כי הטיל עף 1,000 ק"מ לפני שנפל לים.
השיגור מגיע כמה ימים לאחר ששליט צפון קוריאה קים ג'ונג און קרא לחיזוק הרתעת המלחמה של המדינה באופן "יותר מעשי ותקיף", כדי להתמודד עם מה שפיונגיאנג כינתה "צעדים אגרסיביים" של ארה"ב.
צפון קוריאה מתחה ביקורת על סדרה של תרגילים צבאיים שקיימו לאחרונה וושינגטון וסיאול, והגבירה את ניסויי הנשק שלה בחודשים האחרונים.