30 כלי רכב הושבתו על ידי שוטרי מרחב שומרון ואגף התנועה במחוז ש"י במבצע אכיפה רחב היקף, שהתקיים אתמול (רביעי) בכבישי השומרון. הפעילות, שהתפרסה על כבישים 505, 60, 57 ו-55, התמקדה בעבירות מסכנות חיים כמו עקיפות מסוכנות ובריונות.
במהלך הפעילות, שבה לקחו חלק 54 שוטרים, נרשמו 113 דוחות על עבירות מסכנות חיים ונתפסו 30 נהגים שנצפו כשהם מבצעים עקיפות מסוכנות תוך חצית קו הפרדה רצוף וגרמו לסטיית הרכב בנתיב הנגדי. כמו כן הוחרמו 30 כלי רכב ל-30 יום, ונהגי הרכבים יצטרכו לשלם קנסות בעבור שחרורם. תפיסת כלי הרכב מתאפשרת הודות לצו מיוחד שנחתם בסוף השנה שעברה על ידי אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, המתיר לשוטרי מחוז ש"י להחרים רכבים פלסטיניים. מאז נחתם הצו בחודש נובמבר, הוחרמו יותר מ-300 כלי רכב.
הרקע להגברת האכיפה והשימוש בצו החריג הוא דוחות מבקר המדינה על חוסר האכיפה של עבירות התנועה בכבישי איו"ש. מדוח המבקר עלה כי דוחות בשווי של מיליוני שקלים, שניתנו לנהגים פלסטינים שביצעו עבירות תנועה, לא נגבו כלל. למעשה, היכולת של המשטרה לפעול מול נהג פלסטיני לקתה בחסר, וכך גם יכולתה לעקוב אחרי רישיונות ותוקפם וכן אחר כשירות כלי הרכב ומכוני הרישוי ברשות הפלסטינית.
1 צפייה בגלריה
עוזי לוי ואפי שימן
עוזי לוי ואפי שימן
"אכיפה אקטיבית שפוגעת במבצעי עבירות". ניצב עוזי לוי (מימין) וניצב משנה אפי שימן
(צילום: משטרת ישראל)
מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי ומפקד מרחב שומרון ניצב משנה אפי שימן ניהלו את מבצע האכיפה כשמולם יעד ברור: הפחתת כמות הנפגעים מתאונות בשנת 2023. "במחוז ש"י הוחרמו בחודשים האחרונים יותר מ-300 כלי רכב של נהגים שביצעו עקיפות מסוכנות. שוטרי המחוז ימשיכו לאכוף את החוק על מנת לשמור על שלומם וביטחונם של משתמשי הדרך", אמר ניצב לוי. "היעד המרכזי שהצבתי לשוטרים במרחב שומרון הוא צמצום תאונות הדרכים הקטלניות בשנת 2023, ואחת הדרכים המרכזיות למימוש היעד היא שינוי באכיפה, לאכיפה אפקטיבית שפוגעת במבצעי עבירות מסכנות חיים. המבצע אמש הוא ירית הפתיחה לפעילות לאורך השנה", סיפר ניצב משנה שימן.