נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף הערב (שבת) בוועידת מינכן לביטחון את הספר "קץ היהודים", שאותר בבית בשכונת אל-פורקן בעזה. הנשיא חשף את הספר שחובר על ידי מחמוד א-זהאר, ממייסדי חמאס ושר החוץ של הרשות הפלסטינית לשעבר.
לדברי הרצוג, "הספר מוכיח שוב את האידיאולוגיה האנטישמית של ארגון הטרור שבליבתו שנאת יהודים וקריאה להשמדתם - קריאה שתורגמה למתקפת הטרור המפלצתית של 7 באוקטובר וכן לפעולות הרצחניות של חמאס לכל אורך ימי המלחמה".
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בוועידת הביטחון במינכן את ספר קת היהודים שחובר על ידי מייסד חמאס
נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בוועידת הביטחון במינכן את ספר קת היהודים שחובר על ידי מייסד חמאס
"זו האידיאולוגיה האנטישמית של חמאס". הרצוג במינכן
(צילום: חיים צח / לע"מ)

בריאיון שקיים בוועידה הרצוג התייחס גם לפגישתו החשאית עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני, ודן עימו בעסקה לשחרור חטופים. "נפגשתי איתו אתמול", סיפר, "זו הייתה פגישה טובה - אני חושב שהוא מקדם מאמצים גדולים על אף הקושי והמורכבות".
עם זאת, הוא ציין כי עם כל הרצון הטוב, "צריך לוודא שאנחנו יודעים אם יש מישהו שמקבל החלטות בצד השני". הרצוג הסביר: "הרי יש לנו עסק עם אנשים שמפוזרים ומסתתרים בכל רחבי עזה, בעיקר במנהרות, וצריך לדעת את מקום הימצאם".
הוא ציין כי לפי המידע שבידי ישראל, התרופות עדיין לא הגיעו לחטופים. "אנחנו מודאגים מכך", הבהיר, "אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא שכולם יבינו שאם רוצים להמשיך הלאה ולראות את האופק באשר למצב הנורא הזה, שיזם חמאס באכזריות חסרת תקדים - הזוועה הגרועה ביותר נגד יהודים מאז מלחמת העולם השנייה, זוועות אונס, שחיטה ושריפה, וכמובן חטיפה - אז קודם כל צריך לפתור את סוגיית החטופים ולהשיב אותם הביתה בשלום בהקדם האפשרי".

מוקדם יותר היום נועד הרצוג עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, אחרי שהתייחס בוועידת מינכן לסיכויים להגיע להסכם בין ישראל לסעודיה, בצל המלחמה ולקראת בחירות 2024 בארה"ב, ואמר כי לישראל יש בחודשים הקרובים הזדמנות חסרת תקדים בכל הנוגע לשילוב שלה במזרח התיכון. "כמעט כל מדינה ערבית רוצה כעת לשלב את ישראל באזור ולנרמל איתה יחסים", טען בלינקן.
הרצוג ענה לו בפגישתם: "אנחנו מודים לביידן על תמיכתו ועמידתו עם ישראל. שמעתי את ההערות שלך בנושא (סיכויי הנורמליזציה, י"ק). בראש ובראשונה יש לדאוג לביטחון ישראל ועל כן עלינו להשלים תחילה את המלאכה הזאת ואת מיגור חמאס".